امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نبوغ امام علی علیه السلام

در کتاب نبوغ امام علی علیه السلام نویسنده با روشی علمی آراء، نظریات و اعمال امام را استدلال نموده و به این طریق صحّت و عاری از نقص بودن آن ها را به اثبات می رساند. به همین جهت دارای مطالب ارزشمندی است که مطالعه آن برای پیروان تمامی مذاهب اسلامی که ممکن است ابهاماتی در این زمینه داشته باشند و نیز برای تمامی انسان های اندیشمندی که جویای حق و حقیقت و سلوک انسانی می باشند، سودمند وتأثیرگذار است.

همان گونه که از نام کتاب آشکار است استاد عقاد، امام علی (ع) را بحق انسانی نابغه می داند که اندیشه ها و اعمال او ناشی از نبوغ بی نظیر اوست.

گزیده کتاب نبوغ امام علی علیه السلام

درباره علی(ع) مشهور است که او اولین فرد هاشمی است که هم پدر و هم مادرش هاشمی بوده اند. بنابرین تمامی صفاتی که این خاندان کریم به آن شهرت داشته و نشانه های آن در بسیاری از بزرگان پیشین به چشم می خورد در او یکجا گردهم آماده است. از جمله این صفات: شرافت، نیکوکاری، شجاعت، مردانگی و تیزهوشی است.و اینها علاوه بر ویژگیهای جسمی است که ممکن است در گروهی از این بزرگان به هم شبیه باشد. آری، او پسر ابوطالب، فرزند عبدالمطلب فرزند هاشم می‌باشد. جدّ او به عبد مناف می‌رسد و مادرش فاطمه دختر اسد است و اسد نیز پسر هاشم و جدّش عباد مناف است. گفته شده مادرش اسم (حیدر) را برای او برگزید که (حیدر) همان (اسد) به معنای (شیر) است. سپس پدرش او را (علی) نام نهاد و به این نام شناخته و مشهور شد.

صفحات کتاب :
255
کنگره :
BP37/4‏‫‬‮‭/ع7ع2041 1396
دیویی :
297/951
کتابشناسی ملی :
5303609
شابک :
978-600-289-114-3
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه نبوغ امام علی علیه السلام