کتاب تبار انحراف pdf و چاپی

جلد اول: تبارشناسی انحراف با محوریت یهود تا دوران قبل از خلفاء

امتیاز
5 / 4.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 38,400

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب تبار انحراف 1، نخستین جلد از مجموعۀ تبار انحراف است که به‌صورت درس‌نامه و با رویکرد تاریخ بصیرت‌افزا و رصد جریان حق و باطل و دشمن‌شناسی تدوین شده است. با شناسایی و شناساندن این جریان، ریشۀ جریانات جاری در سطح بین‌الملل، منطقه و کشور روشن خواهد شد.

معرفی کتاب تبار انحراف

کتاب تبار انحراف 1 با محوریت یهود تا دوران پیش از خلفا، اثر مهدی طائب است که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. نویسندۀ اثر، دشمن‌شناسی قوم یهود را از ابتدای حکومت امیرالمؤمنین (ع) تا لحظۀ شهادت ایشان، مورد بررسی قرار می‌دهد.

خلاصه کتاب تبار انحراف

اثر پیش رو، نخستین جلد از مجموعه کتب تبارشناسی انحراف بوده که مبتنی بر رصد تبار حق و باطل و رویکرد تاریخ بصیرت افزا است. مؤلف در این اثر تلاش کرده ریشۀ جریانات جاری در سطح بین‌الملل، منطقه و کشور را که صهیونیست‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم در آن دست دارند، روشن سازد.

این پژوهش، در اساس برگرفته از تحقیقات و دروس تاریخ استاد بزرگوار حوزۀ علمیۀ قم حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طائب است که به همت عده‌ای از محققان به شکل کنونی آماده شده بود؛ اما بعد از چند نوبت چاپ و بررسی مباحثی که به تحقیق یا منبع‌یابی بیشتر نیاز داشت، چاپ جدید با منابع جدید و اضافات توسط دو تن از بزرگان رشتۀ تاریخ یعنی حجج اسلام آقایان مجتبی رضایی آدریانی و دکتر محمدمهدی حسین‌پور انجام شد تا بیش از گذشته برای طرح در مجامع علمی مهیا گردد.

برشی از کتاب تبار انحراف

چنان‌که گفتیم، یعقوب دوازده پسر داشت که آنان را بنی‌اسرائیل می‌خواندند. هر قبیله از بنی‌اسرائیل خود را به یکی از فرزندان یعقوب منتسب می‌کرد. این قبایل را سبط می‌نامیدند. موسی در قدم اول برای تقویت سازمان‌دهی قبایل، آنان را بر اساس اسباط تقسیم‌بندی کرد. در هر سبط هزاره‌ها تشکیل شدند که هزار تن را در خود جای می‌دادند. آن حضرت برای هر هزار نفر، یک فرمانده معین کرد. هزاره‌ها را نیز به صدگان تقسیم و برای هر صد نفر یک فرمانده تعیین کرد. هر صد نفر نیز به دو دستۀ پنجان نفری تقسیم می‌شد که هریک فرماندهی داشت و هر پنجاه نفر پنج گروه دو نفری تشکیل می‌دادند که برای هر ده نفر نیز فرماندهی تعیین شده بود. فرمانده ده نفر مربی آن ده نفر بود و فرمانده پنجاه نفر مربیِ مسئولان دهگان. مسئولان صدگان نیز مربی مسئولان دسته‌های پنجاه نفری بودند. فرمانده هزار مربی صدگان‌ها بود و آن هزاره‌ها نزد مسئولان اسباط آموزش می‌دیدند و مسئولان اسباط نزد موسی.
به این شکل آن‌ها در این اردوگاه آموزش کاملی دیدند. این آموزش در ارتقای سطح فرهنگ عملی و حکومتی بشر نقش اساسی ایفا کرد و در مجموعۀ حکومت‌ها وارد شد.
به‌نقل تورات، بنی‌اسرائیل در همۀ زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، صنعت و ... آموزش دیدند. آن‌ها حتی از ساختن یک صندوق ساده ناتوان بودند. در این اردوگاه به‌قدری در صنعت پیشرفت کردند که از دل آنان سامری بیرون آمد. او در ریخته‌گری و قالب‌ریزی به‌اندازه‌ای مهارت داشت که گوساله‌ای از طلا ساخت که صدای گاو از آن درمی‌آمد!
به‌این‌ترتیب بنی‌اسرائیل در عالی‌ترین سطح آموزش قرار گرفتند و زمینۀ اولیه کاردانی یهود در این اردوگاه فراهم آمد.
به‌دستور موسی خیمه‌ای نیز ساخته بودند که در آن نماز جماعت می‌خواندند و به سخنان پیامبر خدا گوش می‌دادند. آن‌ها باتوجه به توانمندی بالایی که در اردوگاه ایجاد شده بود، به اطراف استاد و معلم می‌فرستادند و دستمزد آن‌ها به این اردوگاه می‌آمد. نقل است که موسی به بنی‌اسرائیل دستور داده بود تا می‌توانند از مصر با خود طلا حمل کنند. گوسالۀ طلایی سامری از همین طلاها ساخته شده بود. اما دربارۀ اینکه این طلا را در مصر چگونه به دست آورده بودند روایات مختلفی آمده است. مطابق برخی روایات، حضرت فرموده بوده از آن‌ها عاریه بگیرند تا با این کار حق‌کشی‌های فرعونیان را جبران کنند.
بررسی تاریخ بنی‌اسرائیل نشان می‌دهد بنی‌اسرائیل برای دوران جدید به‌صورت سازمانی رشد کرد و همه چیز در مورد آن‌ها به‌صورت منظم و با عدد معین شد؛ 12 سبط، 12 آب‌راه در دریا، 12 مسئول در اردوگاه، 12 چشمه برای نوشیدن آب، و تعیین نظام سلسله‌مراتبی و نظام ارتباطی در اردوگاه. موسی نیز بنی‌اسرائیل را 30 سال در مصر به رعایت نظم ترغیب کرده بود. بنی‌اسرائیل برای فتح قدس به این نظم و سازمان‌دهی نیاز داشت.

کتاب تبار انحراف چند جلد است؟

مجموعۀ پنج جلدی تبار انحراف، مجموعه کتابی فوق‌العاده جذاب و تحقیقی با موضوع دشمن‌‏شناسی و با محوریت یهود‏شناسی است که در یک مجموعۀ پژوهشی به نقش و فعالیت‌های یهود برای ضربه زدن به غیر یهود، به‌ویژه مسلمانان می‌پردازد. تاکنون پنج جلد از این مجموعه به سرانجام رسیده است. مجلدات اول تا پنجم این‌ مجموعه به ترتیب ذیل هستند:
جلد اول: تبارشناسی انحراف با محوریت یهودیان تا دوران قبل از خلفا.
جلد دوم: تبارشناسی نفوذ یهود در اسلام در دوران بیست‌وپنج ساله پس از پیامبر (ص).
جلدم سوم: تبارشناسی انحراف با محوریت یهود از ابتدای حکومت امیرالمؤمنین (ع) تا شهادت آن حضرت.
جلد چهارم: تبارشناسی انحراف با محوریت یهود در دوران بیست سالۀ امامت امام حسن و امام حسین (ع).
جلد پنجم: با عنوان فرعی تبارشناسی انحراف با محوریت یهود در دوران بیست‌وپنج سالۀ امامت امام سجاد (ع).

کتاب تبار انحراف را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن تبار انحراف را به تمام علاقه‌مندان به کتب تاریخی به ویژه تاریخ یهود، پیشنهاد می‌کنیم.

دانلود کتاب تبار انحراف

با نصب نرم‌افزار فراکتاب می‌توانید نسخۀ الکترونیکی کتاب تبار انحراف را دانلود و مطالعه کنید. علاوه بر آن امکان مطالعۀ آنلاین کتاب نیز وجود دارد. همچنین در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان خرید نسخۀ چاپی کتاب تبار انحراف با تخفیف فوق‌العاده فراهم شده است.

خرید کتاب تبار انحراف

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان خرید کتاب تبار انحراف از انتشارات شهید کاظمی فراهم شده است. شما می‌توانید این اثر را در قالب نسخۀ چاپی و نسخه الکترونیک تهیه کنید. نسخۀ چاپی این کتاب با قیمت مناسب و تخفیف ویژه در اختیار دوست‌داران آن قرار گرفته است تا مخاطبان امکان دسترسی راحت‌تر به آن را پیدا کنند.

دانلود کتاب تبار انحراف مشخصات کتاب تبار انحراف 1 در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: شهید کاظمی
نویسنده: مهدی طائب
تعداد صفحه: 320
موضوع: تبارشناسی انحراف با محوریت یهود
قالب: الکترونیک و چاپی

صفحات کتاب :
320
کنگره :
BM155/2
دیویی :
296/09
کتابشناسی ملی :
8434938
شابک :
978-622-285-076-0
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه تبار انحراف 1