خرید و دانلود کتاب تو زودتر بکش (جلد دوم)

روایت نیروهای عملیاتی و اطلاعاتی اسرائیل از ۶۰ سال ترورهای موساد از ترور مبارزین فلسطینی تا ترور عماد مغنیه و دانشمندان هسته ای و موشکی ایران

امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
50,000
50%
ت 25,000
خرید چاپی
130,000
10%
ت 117,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تو زودتر بکش (جلد دوم)

کتاب تو زودتر بکش (جلد دوم) از رونین برگمن که توسط وحید خضاب در انتشارات شهید کاظمی ترجمه شده است روایت نیروهای عملیاتی و اطلاعاتی اسرائیل از ۶۰ سال ترورهای موساد از ترور مبارزین فلسطینی تا ترور عماد مغنیه و دانشمندان هسته‌ای و موشکی ایران است.

گرچه موضوع فلسطین و رژیم صهیونیستی، در اخبار جامعهٔ ما حضوری هر روزه دارد و با وجود اینکه ده‌ها کتاب و مقاله دربارهٔ این قضایا نوشته شده، هنوز هم جای کار فراوانی در این حوزه به چشم می‌خورد.
یکی از ابعادی که خلأ موجود در آن به طور ملموس حس می‌شود، بررسی روایت طرف مقابل است.

بررسی روایت صهیونیست‌ها فایده‌های متعددی دارد. حداقل اهمیت آن را می‌توان در این نکته جست که «مقابله» با دشمن، یقیناً فرعِ بر «شناخت» دشمن است و شناخت دشمن نیز، هرگز بدون بررسی روایت او کامل نخواهد بود.

برگمن، برای به دست آوردن تصویری از سیر و عملکرد این دستگاه ها، هزاران سند (که برخی از آن ها، محرمانه بوده و به صورت غیرقانونی در اختیار او قرار گرفته) و تعداد بی شماری کتاب و مقاله را بررسی کرده است.
اما اهمیت بیشتر این کتاب، به صدها مصاحبه اختصاصی نویسنده با کسانی برمی گردد که خود به صورت مستقیم در این سازمان ها (یا در وقایع مورد اشاره در کتاب) حضور داشته اند و رتبه سازمانی یا عملیاتی برخی از آن ها نیز در بالاترین سطح بوده و همین، اطلاعات آن ها را به معنای دقیق کلمه "دست اول" کرده است.

 

بخشی از متن کتاب تو زودتر بکش (جلد دوم)

 

هر سال بهار، شرکت «دو لا رو»، یک شرکت چاپ پول و [تولید] تجهیزات امنیتی که در بریتانیا قرار دارد، یک ضیافت شام نیمه رسمی برای دیپلمات ها و بازرگانان مستقر در لندن برگزار می کرد. در سال 1982 [1361]، این مهمانی در شب سوم ژوئن[سیزدهم خرداد] در هتل شیک و مجلل دورچِستِر برگزار می شد.
48 سفیر و مدیرعامل [شرکت های بزرگ تجاری] از سراسر جهان در میهمانی مشغول خوش گذراندن، ارتباط گرفتن با یکدیگر و گپ زدن دربارۀ شایعات بودند.
کمی بعد از ساعت 1 شب که میهمانی تمام شد و میهمان ها کم کم راه افتادند به سمت بیرون هتل، سفیر اسرائیل در دربار پادشاهی بریتانیا، شلومو آرگوف در لابی هتل ایستاد تا با یک دیپلمات دیگر گپی بزند.

 آن ها دربارۀ هدیه ای بحث کردند که کشورهای متبوعشان می خواستند به اولین فرزند شاهزاده چارلز [ولیعهد بریتانیا] و شاهزاده خانم دایانا بدهند (که قرار بود تا دو هفتۀ دیگر متولد شود). سپس، درست جلوی درب خروجی، آرگوف با شخصیت متنفذ رسانه ای رابرت مَکسوِل دست داد و از او بابت نگرش دوستانۀ روزنامه هایش در خصوص اسرائیل تشکر کرد.

واحد «محافظت شخصیت ها »ی شین بت اجازه نیافته بود تا در خاک بریتانیا فعالیت کند به همین جهت یک محافظ بریتانیایی به نام کارآگاه کالین سیمپسون از سفیر محافظت می کرد. آرگوف و محافظش از هتل بیرون آمدند و حدودا 10 متری را که تا ولوو سدان ضدگلولۀ سفیر فاصله بود با سرعت طی کردند.
سیمپسون درب عقب را برای آرگوف باز کرد. هیچ کدام از آنها قاتلی را که در پیاده رو ایستاده بود ندیدند و وقتی که او متوجه او شدند دیگر خیلی دیر شده بود.

حسین غسان سعید از اعضای یک هستۀ مخفی از گروه تروریستی ابونضال بود. او و دو همدستش از یک ساعت و نیم پیش آنجا منتظر ایستاده و درب اصلی هتل دورچستر را زیر نظر گرفته بودند.
خود سعید تعریف می کند: «یه روز قبل از عملیات، فرمانده مون [نواف] روسان، اومد پیشم و بهم گفت که فردا یه روز بزرگ برای ملت فلسطینه، گفت فردا قراره بریم یه صهیونیست مهم رو بکشیم.

 

از طریق فروشگاه اینترنتی فراکتاب می‌توانید هر دونسخه این کتاب، شامل: نسخه الکترونیکی رمان تو زودتر بکش(جلد دوم) و نسخه چاپی کتاب تو زودتر بکش(جلد دوم) را دانلود و خریداری کنید.

صفحات کتاب :
424
کنگره :
‏‫‬‭HV6295/175
دیویی :
372/125694
کتابشناسی ملی :
6182918
شابک :
978-622-285-092-0
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه تو زودتر بکش (جلد دوم)