کتاب سراب برجام pdf

جامع ترین اثر در نقد و بررسی برجام و پیامدهای آن از منظر نخبگان کشور

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 36,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سراب برجام

کتاب سراب برجام، جامع ترین اثر در نقد و بررسی برجام و پیامدهای آن از منظر نخبگان کشور می باشد. کتاب سراب برجام نوشته حسین ایزدی و منصور شریفی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

در فصل اول کتاب سراب برجام می‌کوشیم از منظری کلان به تحلیل مذاکره هسته‌ای، اهداف پشت پرده دشمن از مذاکرات و نیز تحلیل راهبردی مناسبات ایران و نظام سلطه و امریکا بپردازیم.  در فصل دوم کتاب سراب برجام به بررسی برجام از منظر مقام معظم رهبری می‌پردازیم. معظم له طی سه سال مذاکرات هسته‌ای از زوایای گوناگونی به تحلیل این پدیده و تبیین مسیر صحیح پرداختند.

کتاب سراب برجام، سندی برای ثبت در تاریخ سیاسی کشور است تا منبعی برای تحلیل‌های مستند و دقیق از برجام باشد. بر اساس این کتاب می‌توان متن‌های درسی نقد و بررسی برجام برای سطوح گوناگون دانشجویان، طلاب و اساتید و مدیران کشور فراهم آورد.

گزیده کتاب سراب برجام

 این نوشتار درصدد نیست که به پارامترهای قدرتی ایران در مذاکره اشاره کند، ولی تیتر وار می‌توان گفت که جمهوری اسلامی ایران دارای دو دسته مهم از عناصر قدرتی است.  دسته اول، همانا عناصر مادی قدرت ما هستند، وسعت ایران، موقعیت ژئوپلیتک، انرژی، توانمندی عالی دفاعی، نیروهای مسلح قدرتمند، تعداد جمعیت، توانمندی تولید داخلی دفاعی تسلیحاتی به ویژه صنایع موشکی، نیروهای بسیج مردمی در کنار نیروهای مسلح رسمی.  همه این عناصر در کنار دسته دوم از عوامل قدرتی قرار می‌گیرند که همانا قدرت نرم و یا عوامل معنوی هستند که چه بسا از گروه اول به مراتب قدرتمندتر محسوب می‌شوند.

صفحات کتاب :
734
کنگره :
KZ5675‏‫‭/‮الف‬93س4 1395
دیویی :
327/17470955
کتابشناسی ملی :
4448841
شابک :
978-600-8200-55-0‬‬‬
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه سراب برجام