امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 36,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب غبار در خرداد

کتاب غبار در خرداد نوشته جواد موگویی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. این اثر به بیان وقایع انتخابات ریاست جمهوری سال 88 می پردازد.  نویسنده کتاب غبار در خرداد می کوشد رودررو با شخصیت ها و بازیگران انتخابات دهم قرار گیرد و پاسخ سوالات نسل خود را در فضایی آرام و فارغ از هیجانات سیاسی دریابد تا شاید بخشی از شبهات و سوء تفاهم هاش برطرف شود.

گزیده کتاب غبار در خرداد

در همه انتخابات های گذشته موضوع تقلب مطرح بوده است، اما در سال 88 جلوه بیشتری پیدا کرد. از زمان بنی صدر که اولین رئیس جمهور بود، بحث تقلب وجود دارد. اما چرا در مجلس شورای اسامی، خبرگان، شورای نگهبان و نهادهای مسئول در این خصوص چاره اندیشی نمی کنند؟ بالاخره یک جایی از ساختاری اشتباه است که این حرف ها زده می شود. همه این ها کسانی اند که در این کشور مسئول بودند. باید ساختارهای غلط در این خصوص اصلاح شود. چه کسانی باید در این خصوص پاسخگو باشند؟ جوان های مردم؟ چه کسانی در این درگیری ها بیشترین ضرر را متحمل شدند؟ آن طیف از آقایان که محافظان شان بیشتر شد و کسانی هم که افراطی بودند، بر سر کارشان هستند. فقط بچه های مردم ضرر کردند. بچه های مردم چه گناهی کرده اند که ما عرضه نداریم ساختار را درست کنیم. ساختار انتخابات غلط است و چیزی که این ها می گویند طبیعی است.

شورای نگهبان در همین دوره چقدر از صندوق ها را باطل کرد؟ چرا باطل کرد؟ بالاخره یک چیزی وجود داشته که باعث ابطال صندوق شده است. گرچه برنامه ریزی و تدوین ساختار بر عهده نهادهای کشور است و مجریان برنامه های ما دولتی نیستند؛ بلکه مردمی اند. در کارهای مردمی هم این اتفاقات قابل پیش بینی است و نباید این ها را بزرگ کرد. در انتخابات شورای شهر 1381من به عنوان نفر سوم انتخاب شدم. 6صندوق را باطل کردند و نفر چهارم شدم. حالا بیایم اعتراض و داد و فریاد راه بیندازم که آی تقلب شده؟

صفحات کتاب :
508
کنگره :
JQ1789‭‬ ‭/آ5‏‫‬‭م845 1397
دیویی :
324/9550844
کتابشناسی ملی :
4906793
شابک :
978-600-8857-19-8
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه غبار در خرداد