امتیاز
5 / 0.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رازهای موفقیت وارن بافت

کتاب رازهای موفقیت وارن بافت نوشته ماری بافت و دیوید کلارک راهکارهای اثبات شده برای ثروت‌آفرینی و موفقیت در مدیریت کسب و کار با استفاده از تجربیات وارن بافت(-۱۹۳۰)، سرمایه‌گذار آمریکایی است. بافت از یازده سالگی با فروش نوشابه و روزنامه کسب و کار خود را آغاز کرد و امروز صاحب شرکت‌های فراوانی است که هم اکنون ۲۲۳ هزار نفر در آن مشغول به کار شده‌اند. نویسندگان در این کتاب از سادگی، سرعت عمل، قاطعیت در تصمیم گیری، شیوه نگاه بلند مدت به سرمایه گذاری‌ها، مدیریت مناسب در منابع انسانی، درک فرصت‌های بازار و بهره وری سریع از آن‌ها و سایر جادوهای وی در مدیریتش پرده بر می‌دارد. بافت، ثروت افسانه‌ای خود را که سالیان گذشته تنها سی میلیارد دلار آن را به امور خیریه اختصاص داد حاصل اصول مدیریتی خود در شرکت‌هایش می‌داند. قدرت این کتاب، سادگی در بیان، کوتاهی در کلام، سرعت بالا در تاثیرگذاری، عمق در تحلیل‌ها، ماندگاری در مثال‌ها، گسترده بودن در تجربیات و در نهایت فراگیر بودن در راهکارها است.

گزیده کتاب رازهای موفقیت وارن بافت

یک تاجر باهوش می‌داند که کدام تجارت خوب است و کدام بد و یک سرمایه‌گذار باهوش می‌داند که کدام شرکت قیمت بالا دارد عرضه می‌کند و کدام شرکت قیمت خوب و مناسب. بنابراین برای اینکه یک سرمایه‌گذار خوب باشید باید یک تاجر خوب هم باشید و شرکت خوب را از بد بتوانید تشخیص دهید و زمانی که می‌خواهید سهام شرکتی را بخرید باید سرمایه‌گذار هوشیاری باشید که بدانید قیمت بالاست یا قیمت واقعی و مناسب است. اگر این دو استعداد با هم ترکیب شوند می‌توانید میلیاردر شوید و این کار سختی نیست.

وارن در اوایل کارش فقط به سابقه مالی یک شرکت توجه می‌کرد و به محصولاتی که تولید می‌شد توجهی نداشت. مربی او گراهام بر این باور بود که اعداد و ارقام مهم است و به خود تجارت شرکت توجهی نداشت و تمایزی بین انواع محصولات همچون پوشاک که اقتصاد بلند مدت‌تری دارند با کالاهای مصرفی و انحصاری همچون کوکاکولا که اقتصاد بهتر و در عین حال کوتاه‌مدت دارد قائل نبود.

اما وارن به مرور با درگیری بیشتر در تجارت تشخیص داد که شرکت‌ها با مزیت رقابتی متفاوت‌تر هستند. گراهام هر چیزی را خرید و فقط قیمت ارزان سهام برایش مهم بود. وارن فقط به شرکت‌هایی توجه داشت که انحصاری بودند و مزیت رقابتی داشتند و اصلاً صبر نمی‌کرد که سهام آن‌ها ارزان شود. آنچه که برایش مهم بود قیمت مناسب بود و او آن سهام‌ها را برای مدت طولانی نگه می‌داشت و بهره قابل‌ توجهی می‌برد.

صفحات کتاب :
131
کنگره :
HD31‏‫‭‭/ب254ر2 1390
دیویی :
658‬‬
کتابشناسی ملی :
2‎4‎7‎9‎5‎0‎3
شابک :
978-600-6268-04-0
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه رازهای موفقیت وارن بافت