نظر شما چیست؟

معرفی کتاب صوتی خلق معنویت رشد یافته

کتاب صوتی خلق معنویت رشد یافته نوشته جیمز هالیس است.  این کتاب از مجموعه شکستن تقدیر شامل رویکردهایی برای قدم گذشتن موفقیت‌آمیز به دوره‌ی دوم زندگی است. کتاب صوتی خلق معنویت رشد یافته دربردارنده‌ی پرسش‌های مهم و زیرکانه ای است که از شما پرسیده می‌شود تا بتوانید میزان استحکام معنویت و ایمان در زندگی‌ خود را ارزیابی کنید. انسان‌ها در نیمه‌ی دوم زندگی، خود را در جنگلی تاریک و نامعلوم می‌بینند، در حالی که مسیر درست زندگی‌شان را هنوز پیدا نکرده‌اند.

تمام انسان‌ها در نیمه‌ی اول زندگی با این احساس دست و پنجه نرم می‌کنند که الگوهای ذهنی که از پدر و مادر و محیط‌شان به عنوان الگوی درست درونی برگزیده‌اند، مهم‌ترین اصولی است که در زندگی آن‌ها وجود دارند و با پیروی از آن‌ها به مقصد می‌رسند. اما در بین مسیر متوجه می‌شوند که این الگوها در بسیاری از مواقع مانع رشد یا احساس رضایت آن‌ها در زندگی می‌شوند. روان آدمی هیچ‌گاه سکوت نمی‌کند. روان همیشه اراده‌ی انسان‌ها و هدفمند بودن خلقت آن‌ها را می‌طلبد تا کمک‌شان کند تصمیماتی بگیرند که جامع‌تر و در راستای تعالی‌شان باشد، تصمیماتی که با نیت ذات آن‌ها هماهنگ‌تر است.

تمام انسان‌ها زمانی که به سن 30 سالگی پا می‌گذارند، با مجموعه‌ای از پرسش‌های بی‌جواب روبه‌رو می‌شوند. یکی از اصلی‌ترین سوالات آن‌ها این است که چرا آنچه درگذشته به ما لذت می‌داد، دیگر برایمان لذت‌بخش نیست؟

گزیده کتاب صوتی خلق معنویت رشد یافته

انواع اعتیادها: چند پدیده‌ی مهم وجود دارد که می‌خواهم در اینجا به آن بپردازیم، البته به برخی از این موارد، قبلا به ‌طور مختصر به آن پرداخته بودیم. اولین مورد انواع اعتیادهاست و من در بحث مربوط به اعتیاد گفتم که انواع اعتیادها در واقع سیستم‌های مدیریت اضطراب هستند، اما همه‌ی ما این سیستم‌های واکنشی را داریم و انرژی زیادی صرف این اعتیادها می‌شود، البته این‌ها ضرورتا موارد خلافی که اتفاق بیافتند نیستند ولی ما همواره مجبوریم بهای آن را سبک و سنگین کنیم.

صفحات کتاب :
61
کنگره :
BL624‏‫‭/ھ2خ83 1394
دیویی :
204
کتابشناسی ملی :
3899972‬
شابک :
978-600-6268-57-6
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه خلق معنویت رشد یافته