امتیاز
5 / 1.0
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خرید چاپی
100,000
10%
ت 90,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب سواد مطالبه در پاسخ به این سؤال اصلی شکل گرفته است: چرا با رشد کنشگری‌های اجتماعی و نظارت‌های مدنی و عدالت خواهی در سطح حاکمیتی، امید به اصلاح کمتر، احساس بی‌ عدالتی و تبعیض بیشتر، و تلقی فساد سیستمی مضاعف شده است؟

معرفی کتاب سواد مطالبه

کتاب سواد مطالبه با عنوان فرعی دستگاه محاسباتی در عدالت خواهی امیدآفرین، نوشته ی محسن مهدیان می باشد. این کتاب توسط انتشارات معارف به چاپ رسیده و روانه بازار کتاب شده است.

سواد مطالبه در پاسخ به این سؤال اصلی شکل گرفته است: چرا با رشد کنشگری‌های اجتماعی و نظارت‌های مدنی و عدالت خواهی در سطح حاکمیتی، امید به اصلاح کمتر، احساس بی‌ عدالتی و تبعیض بیشتر، و تلقی فساد سیستمی مضاعف شده است؟
با این سئوال ابتدا اندیشه پشتیبان عدالت‌خواهی منطبق با نظام اندیشه امامین انقلاب بررسی شده است و در ادامه مهارت «نقدخیرخواهانه» و «مطالبه‌گری سازنده» و «افشاگری اخلاقی» و در نهایت «سواد رسانه‌ای عدالتخواهی» در مواجهه با اخبار منفی پیشنهاد شده است.
«عدالت خواهی از نظر تا عمل» در این کتاب، با تاکید بر دستگاه محاسباتی مبتنی بر «معنویت» و «عقلانیت»، راهبردی است برای عدالتخواهی امیدآفرین.

دانلود کتاب سواد مطالبه

در نسخه الکترونیک در نرم افزار فراکتاب از فایل epub کتاب استفاده شده است که امکانات بیشتری از کتاب سواد مطالبه pdf در اختیار شما قرار می‌دهد. می توانید با صرف هزینه اندک آن را دانلود کرده و در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

خلاصه کتاب سواد مطالبه

هدف از نگارش سواد مطالبه محسن مهدیان، پاسخ به همین پرسش است. پاسخ تک گزاره ای ما «روش عدالت خواهی» است. عدالت خواهی بدون اعتنا به معنویت و عقلانیت، محکوم به قنوط و ناامیدی است. عدالت خواهی ای که از آن امید به آینده ساخته نشود، نمی تواند کنشگری اصلاح گرایانه داشته باشد. عدالت خواهی ای که ثمرۀ آن احساس پشیمانی از راه طی شده و احساس یأس از آینده باشد، چه بسا ظلمی بزرگ در حق مردم است. این کتاب با تأکید بر زمانۀ عدالت خواهی آغاز شده است و نویسنده توضیح می دهد در روزگاری به سر می بریم که نمی توانیم به اصل عدالت بی اعتنا باشیم. عدالت در همۀ تاریخ مورد اعتنا بوده است و حتی اگر در اجرا ضعف داشته، دغدغۀ مردم و نخبگان بوده است.
این کتاب پاسخگوی سوالات بسیاری از این دست می باشد. در زیر به مرور فصل ها میپردازیم؛
فصل اول: این فصل با عنوان شناخت زمانۀ عدالت خواهی، سوالات این چنینی را مطرح می کند: چرا زمانۀ ما زمان عدالت خواهی است؟ چرا در این دوره، اهمیت عدالت خواهی بیشتر است؟ آیا قرار گرفتن در زمانۀ عدالت خواهی به معنی پیشرفت کشور است یا پسرفت آن؟ عدالت خواهی چه نیست؟ آسیب های عدالت خواهی موجود کدامند؟ و ...
فصل دوم با عنوان نظام اندیشۀ عدالت خواهی، سوالات زیر را بررسی می کند؛ نسبت عدالت با دیگر متغیرهای کلیدی در نظام اندیشۀ امامین انقلاب چگونه است؟ آیا عدالت هدف نهایی است؟ نسبت عدالت با توحید، امامت، حکومت، انقلاب اسلامی، مردم، و انتظار چیست؟
اول: نسبت عدالت و ولایت رابطۀ عدالت و ولایت چگونه است؟
فصل سوم: قهرمانی دولت اسلامی چرا دولت اسلامی باید قهرمان عدالت خواهی باشد؟ چرا بتمن ها و سوپرمن ها عارضه ای جدی برای دورۀ سوم تمدن سازی اسلامی هستند؟
فصل چهارم: عدالت خواهی امیدآفرین چرا با رشد عدالت خواهی، همچنان تلقی فساد سیستمی بیشتر شده است؟ چرا احساس فساد بیشتر از خود فساد است؟ چرا عدالت خواهی باید امیدآفرین باشد؟
فصل پنجم: سواد رسانه ای عدالت خواهی برای عدالت خواهی امیدآفرین چه مهارت هایی را باید آموخت؟ کاربران مجازی در مواجهه با پرونده های فساد و نقدها و مطالبه گری ها، به چه آموزش هایی نیاز دارند؟

کتاب سواد مطالبه pdf

در نسخه الکترونیک در نرم افزار فراکتاب از فایل epub کتاب استفاده شده است. دانلود رایگان کتاب سواد مطالبه در فراکتاب ممکن نیست اما جهت آشنایی با کتاب الکترونیک، امکان مطالعه رایگان کتاب به مدت چند دقیقه در نرم افزار فراکتاب فراهم شده است.

برشی از متن کتاب سواد مطالبه

ضرورت تبیین عدالت خواهی امیدآفرین در ابتدا نیازمند شناخت آسیب های وضع موجود است، اینکه چه چیز باعث شده است عدالت خواهی امیدآفرین مسئلۀ این روزهای ما شود.

اولین خطای شناختی در «فهم عدالت خواهی» است. نگرانی از پیامدهای تقلیل عدالت خواهی نقطۀ کانونی آسیب شناسی وضع موجود است. سبک عدالت خواهی موجود، هم از نظر سابقۀ ذهنی نادرستی که از عدالت خواهی ایجاد می کند و هم از نظر آثار واقعی و اجتماعی این روش، دارای اهمیت است. بی اعتنایی به اصلاح وضع موجود حافظۀ تاریخی جامعه را از یک اصل راهبردی به نام «عدالت خواهی» تهی و دچار رخوت و سستی سیاسی و اجتماعی و ناامیدی از آینده می کند و در ادامه، خود جریان عدالت خواهی را نیز گرفتار افسردگی سیاسی یا خدای نکرده تقابل علنی با مردم و نظام حاکم می کند.
.... بزرگ ترین ظلم ها در اینجاست، چون هم زندگی مردم را به صورت محسوس تحت تأثیر قرار می دهد و هم اعتمادشان به انقلاب و کشور و امیدشان به آینده را تضعیف می کند. ظلمی بالاتر از انهدام سرمایۀ اجتماعی هست؟ اما فاعل این ظلم افرادی اند که اغلب یا نابلدند یا کم کارند و خلاصه ناکارآمدند. این ظلم ها در اغلب موارد ناشی از تصمیمات غیرکارشناسی و کم کاری و اهمال کاری اند. به این دلیل، ظالمان کوچک اند و در بسیاری از موارد، برای خودشان کیسه ای ندوخته اند، اما ناکارآمدند. «فرانسیس فوکویاما» کتابی دارد به نام نظم سیاسی برای ساخت حاکمیت شایسته در مسیر توسعه و پیشرفت، که اخیراً ترجمه و منتشر شده است.

خرید کتاب سواد مطالبه

در فراکتاب نسخه الکترونیک کتاب سواد مطالبه و نسخه چاپی با تخفیف در دسترس شماست.

خرید کتاب سواد مطالبه

مشخصات کتاب سواد مطالبه در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: دفتر نشر معارف
نویسنده: محسن مهدیان
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 228
موضوع: دستگاه محاسباتی در عدالت خواهی امیدآفرین
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه

 

 

کنگره :
‭HM671‬
دیویی :
‭303/3720955‬
کتابشناسی ملی :
7651905
شابک :
978-600-441-365-7
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
228

کتاب های مشابه سواد مطالبه