دنلود کتاب عمو قاسم

زندگی نامه و خاطراتی کوتاه و خواندنی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 17,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب عمو قاسم نوشته ی محمدحسن میرزایی و زینب نمازیان، خاطراتی جالب و آموزنده از دوستان، همرزمان و خانواده ی شهدا درباره حاج قاسم سلیمانی را به تصویر کشیده است.

درباره ی کتاب عمو قاسم

کتاب عمو قاسم، کتابی کم حجم اما گیراست و مخاطب به راحتی می تواند آن را مطالعه کند. نویسنده در این کتاب با بیان بیست داستان، تلاش کرده کودکان و نوجوانان را با زوایای مختلف شخصیت حاج قاسم آشنا کند. نام این کتاب برگرفته از خاطره ی دختر شهید محرابی است که در بخش از خاطرات خود می گوید: «عمو قاسم» به من گفت که من از این به بعد دو دختر به اسم زینب دارم و من را هم دختر خودش دانست و به حفظ رابطۀ خصوصی و خالصانه با شهدا به من توصیه کردند. از نکات مثبت و تأثیر گزار کتاب این است که نویسنده برای نهادینه سازی پیام هر داستان، تمرینی را ذیل آن طراحی کرده تا مخاطب را به تفکر وادارد. تصویر سازی جداگانه برای هر داستان بر جذابیت کتاب افزوده است.

دانلود رایگان کتاب عمو قاسم pdf

کتاب عمو قاسم pdf رایگان در فراکتاب وجود ندارد اما با این وجود در صورتی که نرم افزار فراکتاب را نصب بفرمایید برای مدتی محدود می‌توانید به صورت رایگان کتاب را مرور کنید.

مهران رجبی و سردار سلیمانی

متن کتاب عمو قاسم

بخشی از متن کتاب عمو قاسم

پیام رهبر انقلاب به مناسبت شهادت سردار سلیمانی: بسم الله الرحمن الرحیم. ملت عزیز ایران سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه ی شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سالها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم و سالها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیة الله ارواحنا فداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض میکنم...

دانلود کتاب عمو قاسم

نسخه الکترونیک کتاب عمو قاسم در فراکتاب منتشر شده است و شما می‌توانید آن را در نرم افزار فراکتاب به صورت آنلاین و یا آفلاین مطالعه بفرمایید. دانلود کتاب عمو قاسم رایگان خارج از نرم افزار ممکن نیست

خلاصه کتاب عمو قاسم

قاسم سلیمانی، فرزند حسن و فاطمه سلیمانی در سال ۱۳۳۷ در روستای قنات ملک از توابع شهرستان رابُر کرمان در خانواده‌ای کشاورز و مذهبی به دنیا آمد. پدر و مادر وی از عشایر طایفه ی سلیمانی هستند. اجدادشان از عشایر خمس هی فارس بودند که همزمان با لشکرکشی نادرشاه افشار به افغانستان و هندوستان، به یاری نادر می‌شتابند. در راه برگشت از جنگ در منطقه‌ای که اکنون طایفه سلیمانی ساکن هستند، سکنی گزیده و بین مناطق گرمسیر و سردسیر جنوب و غرب استان کرمان کوچ کردند. حسن سلیمانی علی‌رغم ضعف بنیه ی اقتصادی در دوران طاغوت و بعد از آن، هیچ‌گاه لقمه ی شبهه ناک در سفره نگذاشت. غیر از قاسم دو پسر و دو دختر دیگر نیز داشت. قاسم تحصیلات ابتدایی خود را تا کلاس ششم قدیم در روستای قنات ملک به پایان برد و همزمان با درس‌خواندن، مانند همه پسرهای روستایی در کار کشاورزی و دامداری به پدرش یاری می‌رساند. وی در سال ۱۳۵۶ به‌صورت قراردادی در سازمان آب کرمان مشغول به کار شد. قاسم سلیمانی از تابستان سال ۱۳۵۸ و پس از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شکل‌گیری این نهاد در کرمان، فعالیت خود را به‌صورت افتخاری با سپاه آغاز نمود...

کتاب عمو قاسم pdf

نسخه الکترونیک این کتاب با استفاده از فایل پی دی اف کتاب عمو قاسم تولید و عرضه شده است و در نرم افزار فراکتاب در اختیار شماست.

خرید کتاب عمو قاسم

نسخه الکترونیک کتاب عمو قاسم در فراکتاب در اختیار شماست و پس از مروری کوتاه و رایگان در نرم افزار می توانید آن را خریداری کنید.

دانلود و خرید کتاب عمو قاسم

مشخصات کتاب عمو قاسم  را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: امید کور
نویسنده: محمدحسن میرزایی و زینب نمازیان
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 48
موضوع: خاطرات کوتاه از سردار شهید سلیمانی

 

صفحات کتاب :
48
کنگره :
DSR1668
دیویی :
955/0844092
کتابشناسی ملی :
7407600
شابک :
978-622-6692-40-3
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه عمو قاسم