امتیاز
5 / 1.5
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
خرید چاپی
70,000
15%
ت 59,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شاخص های مکتب شهید سلیمانی

کتاب شاخص های مکتب شهید سلیمانی، نوشته حجت الاسلام علی شیرازی (نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه) است که از زمان جنگ همرزم و دوست نزدیک و صمیمی حاج قاسم بودند.

کتاب شاخص های مکتب شهید سلیمانی کوشیده پس از اشاره ای کلی به مکتب اسلام ناب محمدی(ص) و به مکتب امام حسین(ع)، شاخص های مکتب امام خمینی (ره) را بیان کند و ضمن تبیین هر شاخص از مکتب امام بزرگوارمان، شاخص های مکتب شهید سلیمانی را با مکتب امام خمینی (ره) تطبیق دهد.

با خواندن کتاب شاخص های مکتب شهید سلیمانی می توان اطلاعات خلاصه و مفیدی از سردار سلیمانی بدست آورد. این اثر توسط انتشارات خط مقدم منتشر شده است.

حاج قاسم سلیمانی، یک مکتب است. زمانی این جمله، زبان به زبان پیچید که امام خامنه ای در 27 دی 1398 و در خطبه های نماز جمعه ی تهران فرمودند:

«ما به حاج قاسم سلیمانی، شهید عزیز، به چشم یک فرد نگاه نکنیم؛ به چشم یک مکتب نگاه کنیم. سردار شهید عزیز ما را به چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه ی درس آموز، با این چشم نگاه کنیم. »

بخشی از متن کتاب شاخص های مکتب شهید سلیمانی

سردار سلیمانی در آغاز وصیتنامه اش نوشته است: «خداوندا، تو را سپاس که مرا صُلب به صُلب، قرن به قرن، از صُلبی به صُلبی منتقل کردی و در زمانی اجازه ی ظهور و وجود دادی که یکی از برجسته ترین اولیایت را که قرین و قریب معصومین است، یعنی عبد صالحت، خمینی کبیر، را درک کنم و سرباز رکاب او شوم. »

با این نگاه، تبیین دقیق و متقن مکتب امام خمینی، راه را برای شناخت مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هموار می کند. مکتب امام خمینی، همان مکتب اسلام ناب محمدی(ص) است؛ مکتبی که راه خود را به سوی دل ها و فکرها در محدوده ای که برای خود تصویر کرده بود، گشود و با عقبه ی فکری و معنوی قدرتمند و غنی، دل ها را به خود جذب کرد.

صفحات کتاب :
132
کنگره :
‏‫‭DSR1668‬‬
دیویی :
‏‫‭955/0844092‬‬
کتابشناسی ملی :
7349824
شابک :
978-622-751000-3
سال نشر :
‏‫1399

کتاب های مشابه شاخص های مکتب شهید سلیمانی