کتاب سرباز ولایت pdf

ناگفته هایی از زندگینامه و خاطرات سردار دلها

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سرباز ولایت

کتاب سرباز ولایت به همه زوایای زندگی سردار دل ها پرداخته و با مطالعه این اثر تمام زوایای شخصیت سردار از نگاه سیاسی، نظامی، عرفانی و... برای خوانندگان مشخص می گردد. کتاب سرباز ولایت اطلاعات مفیدی را برای خوانندگان ارائه می نماید و مخاطب را با شخصیت والای سردار آشنا می گرداند.

نام این اثر را به خاطر تبعیت ایشان از رهبری و دوری از زخارف و زرق و برق دنیایی و طبق علاقه وافر حضرتش به عنوان سربازی (سرباز ولایت) نهاده اند. کتاب سرباز ولایت نوشته مرتضی کرامتی مشکینی توسط انتشارات قاف اندیشه منتشر شده است.

درباره حاج قاسم سلیمانی

قاسم سلیمانی نام پدر حسن متولد ۲۰ اسفند سال ۱۳۳ ۵ در شهرستان رابُر از توابع استان کرمان در ایل عشایر سلیمانی و فرمانده پیشین سپاه قدس است. او در دوران جنگ ایران و عراق فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله و از فرماندهان عملیات های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج بود. قاسم سلیمانی در سال ۱۳۷ ۹ ش از سوی آی تالله خامن های رهبر جمهوری اسلامی ایران، به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد. پس از ظهور داعش در عراق و سوریه، سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس با حضور در این مناطق و سازماندهی نیرو های مردمی، به مبارزه با این گروه پرداخت.

قاسم سلیمانی از فرماندهان مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه است. داعش گروهی سلفی بود که پس از سقوط صدام در عراق و خلاء قدرت در این منطقه، پدید آمد. ایران برای حفظ امنیت و کنترل منطقه، مبارزه با این گروه را آغاز کرد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳ ۹۸ در حمله موشکی هلی کوپترهای آمریکایی به دو خودرو در اطراف فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و تنی چند از اعضای حشدالشعبی در این حمله هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

گزیده کتاب سرباز ولایت

تنها جایی که سردار سلیمانی دست ها را بالا می برد

آن شب با هم به مسجد مقدس جمکران رفتیم، انتهای شب بود مسئولان بازرسی ایشان را نشناختند ایشان دست ها را بالا گرفت و کامل بازرسی شد و من به شوخی به شهید گفتم: یک جا می توان دو دست شما را بالا دید آن هم در حرم ائمه(ع) و هنگام زیارت است.

بعد به حرم حضرت معصومه(س) رفتیم ایشان گفت: سختم است به زیارت بیایم چون مردم از ضریح فاصله گرفته و به سمت من می آیند. من گفتم محبت مردم به شما به عنوان سردار سلیمانی در طول محبت اهل بیت(ع) است مردم شما را خدمتگزار این خاندان می دانند و از این جهت به شما هم محبت و ارادت دارند ... اما ایشان از این اتفاق قلباً ناراحت بود.

سپس بر سر مزار شهید شیرازی از رفقای سردار و شهید مطهری و علامه طباطبایی و آیت الله بهجت رفتیم در این قبور توقف بیشتری داشت، البته در سفر آخر توقف خاصی بر سر قبر آیت الله شاهرودی داشت.

صفحات کتاب :
200
کنگره :
‏‫‭DSR1668‬‬
دیویی :
‏‫955/0844092‬
کتابشناسی ملی :
6067454
شابک :
‫‭978-622-958609-9
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه سرباز ولایت