امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 13,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب حلقه های گمشده سازمانی

هدف کتاب حلقه های گمشده سازمانی، بررسی رابطه دگرگون سازی شغلی روی خلاقیت سازمانی با میانجیگری درگیری شغلی بوده است. امروزه خلاقیت و نو آوری نه به عنوان یک نیاز بلکه به عنوان شرط بقاء هر سازمان یا جامعه تلقی گردیده و بر آموزش و کسب مهارت های لازم در بکارگیری این استعداد ویژه بشری تاکید بسیاری شده است. شناسایی عوامل موثر بر خلاقیت سازمانی در سازمان ها حائز اهمیت است.

گزیده کتاب حلقه های گمشده سازمانی

درگیری شغلی به عنوان اشتیاق، رضایت و احساس شور و شعف در محیط کار تعریف شده است به گونه ای که موجب شود کارکنان از شرح وظایف و اهداف سازمان نیز فراتر روند. کاننگو (۱۹۷۹) درگیری شغلی را یک حالت شناختی تعمیم یافته از هویت روانشناختی مرتبط با کار، به عنوان عامل اصلی و بالقوه ارضاء نیازها و انتظارات تعریف می کند. شغل کارکنان دارای درگیری شغلی بالا با هویت ها، رغبت ها و هدف های زندگی آنان پیوند تنگاتنگ دارد.

پژوهش ها نشان می دهند کارکنانی که در کار خود درگیر هستند، سطح بالاتری از سلامت روانشناختی و آرامش ذهنی را گزارش کرده اند و ابتکارات شخصی، رفتارهای داوطلبانه و انگیزه یادگیری بیشتری را از خود نشان داده اند. این کارکنان از اهداف و مأموریت های سازمان آگاهی دقیقی دارند و در راستای تنظیم و تدوین آن ها نقش ایفا می کنند. افراد درگیر تنش کمتری را تجربه می کنند و از شغل خود رضایت بیشتری دارند. 

درگیری شغلی به طور عمده با رضایت درگیری شغلی بر مبنای نگرش، متغیر مهمی است که به افزایش اثربخشی سازمان کمک می کند. هرچه سطح درگیری شغلی کارکنان یک سازمان بالاتر باشد، اثربخشی آن نیز افزایش خواهد یافت. به منظور افزایش سطح درگیری شغلی باید به تعیین کننده های آن نگاهی واقع گرایانه و همه جانبه داشته باشیم.

صفحات کتاب :
120
کنگره :
‏‫‬‭BF408‏‫‬‭‬‏‫‭
دیویی :
‏‫‬‭153/35
کتابشناسی ملی :
7413859
شابک :
978-622-209-768-4
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه حلقه های گمشده سازمانی