نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بهار خاموش

کتاب بهار خاموش به راه اندازی جنبش محیط زیستی در سراسر جهان و بخصوص جهان غرب کمک کرد. وقتی که بهار خاموش منتشر شد، راشل کارسون برای نوشته‌هایش در تاریخ طبیعی، شناخته شده بود اما هنوز خود را به عنوان ناقد اجتماعی نشناسانده بود. این کتاب یک موفقیت به حساب می‌آید و باعث آگاهی مردم جهان از مسائل عمومی مرتبط با سموم دفع آفات و آلودگی محیط زیست شد. بهار خاموش کاربردی اساسی در ممنوعیت سم د.د.ت در ایالات متحده در سال ۱۹۷۲ داشته‌است. این اثر توسط انتشارات جهاد دانشگاهی و با تلاش عبدالحسین وهاب زاده و همکاران به فارسی ترجمه شده‌است.

کتاب صوتی بهار خاموش اثر راشل کارسون است که با صدای مهدی خلیلی صوتی شده. بهار خاموش برنده 8 جایزه معروف و پرفروش ترین کتاب تاریخ سازی است که دنیا را در مورد آلودگی های کره زمین به تکان واداشته است. بهار خاموش دعوت کارسون به تواضع و فروتنی در برابر طبیعت و گزینش های بنیادی است که انسان باید برای نرسیدن به بهاری خاموش داشته باشد.

درباره نویسنده کتاب بهار خاموش

ریچل لوئیز کارسون (به انگلیسی: Rachel Louise Carson) ‏ (۲۷ مه ۱۹۰۷ - ۱۴ آوریل۱۹۶۴) نویسنده زیست‌شناسی دریایی و محیط زیست آمریکایی بود. او به منظور آموزش مردم درباره شگفتی و زیبایی دنیای زنده چندین مقاله دیگر هم به رشته تحریر درآورد که برخی از آن‌ها عبارتند از: به کودکان خود کمک کنید بپرسند، سواحل همیشه در تغییر ما و کتاب دیگری را هم در موضوع بوم‌شناسی حیات تنظیم کرد.

صفحات کتاب :
263
کتابشناسی ملی :
3138024
سال نشر :
1381

کتاب های مشابه بهار خاموش