امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 13,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بازاریابی بین الملل

کتاب بازاریابی بین الملل نوشته پریسا اقدمی است که توسط انتشارات نسل روشن منتشر شده است. مفهوم بازاریابی دلالت بر این دارد که شرکت‌ها و سازمان‌ها بوجود آمده اند تا مقتضیات مختلف مشتری را که مبتنی بر نیازها و خواسته های اوست ارضا کنند.

 این مفهوم می تواند در ابعاد کوچک تری مانند یک شهر و یا در مساحت گسترده تری همچون دنیای بزرگ امروز قرار گیرد، چرا که دنیای کنونی یک ابرشهر است که با بهره گیری از فن آوری و تکنولوژی روز به روز کوچکتر می شود.

بخشی از متن کتاب بازاریابی بین الملل

امروزه باید این واقعیت را بپذیریم که به موازات ایجاد محدودیت ها و نارسائی ها در اقتصاد کشورها مفهوم آزادی تجارت بین الملل بتدریج کاربرد کمتری پیدا می کند. بدیهی است شرایطی که در طی قرن نوزدهم و اوئل قرن ۲۰ وجود داشت و تعداد محدودی از کشورهای صنعتی اروپا محصولات جدید خود را به بازارهای جهانی سرازیر نموده و به رقابت می پرداختند بکلی تغییر کرده است.

گرچه تعداد کشورهای عرضه کننده کالاهای صنعتی افزایش یافته که این خود می تواند منجر به تشدید رقابت در بازارها گردد؛ اما از طرف دیگر تشکیل و توسعه اتحادیه های بازرگانی منطقه ای به شرکت های بزرگ چندملیتی و تراست ها و کارتل ها زمینه تجارت آزاد و رقابت را بسیار محدود نموده است.

ایجاد شرایط انحصاری و یا به عبارت واضح تر انحصار ناقص در بازارها فرصت های بازاریابی را برای کشورهای در حال توسعه و تازه صنعتی شده هرچه بیشتر محدود می سازد. شرکت های بزرگ صنعتی با استفاده از روش تولید انبوه و دستیابی به منابع مالی و تکنولوژی مدرن و نیز از طریق تسلط اقتصادی بر بازارها امکان رقابت را برای شرکت های تولیدی در کشورهای در حال توسعه بسیار محدود نمود و هرگاه با رقابت جدی مواجه گردند با توسل به سیاست های دامپینگ و نظایر آن، شرکت های کوچک را از صحنه خارج می سازند. از طرف دیگر بسیاری از کشورها که برای نیل به هدف رشد اقتصادی از منابع داخلی و طبیعی محرومند تولید صنعتی و توسعه صادرات را بعنوان راهی جهت نیل به هدف فوق مورد تأکید قرار داده و بدین ترتیب باعث تشدید رقابت در بازارهای بین المللی شده اند.

در چنین شرایطی یکی از عوامل عمده در موفقیت کشورهای صادرکننده برخوردار بودن از مزیت نسبی در قیمت تمام شده محصولات صنعتی است که به همین خاطر کشورهای صنعتی توسعه‎ یافته با توجه به بالا بودن سطح دستمزدها در سال های اخیر توجه خود را بیشتر به تولید آن دسته از کالا معطوف نموده که نیاز به امکانات فنی و تکنولوژی پیچیده تری دارند و تولید آن ها ارزش افزوده قابل توجهی ایجاد می کند.

در حقیقت این کشورها بجای تولید کالاهایی مانند منسوجات، کفش و سایر کالاهای مصرفی ساده که در مقایسه با حجم و عوامل تولید بکار رفته در آن ها از قیمت بالایی برخوردار نیستند و تعداد عرضه کنندگان آن ها نیز افزایش یافته منابع مالی خود را در زمینه ساخت محصولات صنعتی پییچیده و گران قیمت متمرکز نموده اند.

کنگره :
‏‫‬‭HF1416
دیویی :
‏‫‬‬‭658/84
کتابشناسی ملی :
5714727
شابک :
978-622-6676-48-9
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
135

کتاب های مشابه بازاریابی بین الملل