امتیاز
5 / 3.0
خرید چاپی
40,000
15%
ت 34,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب داداش ابراهیم یک جلد از مجموعه کتاب قهرمانان است به قلم محمد علی جابری و انتشارات کتابک است.

معرفی کتاب داداش ابراهیم

کتاب داداش ابراهیم، کتابی با روایت‌ها و داستان‌های کوتاه در وصف زندگی شهید ابراهیم هادی است. این شهید بزرگوار یکی از شهیدان 8 سال دفاع مقدس است که اسطوره اخلاق و ایمان بود. صفات خوب دیگر این شهید مانند قدرت بدنی، شوخ‌طبعی، علاقه به یادگیری در کنار ایمان این شخصیت، ایشان را به یکی از الگوهای مناسب برای کودکان و نوجوانان تبدیل کرده است. وجود الگوهای مناسب در زندگی هر فردی تاثیر بسزایی در رشد روحی و روانی آن‌ها دارد. شهدا یکی از بهترین الگوهایی هستند که ما می‌توانیم در زندگی از راه و منش آن‌ها استفاده کنیم.
این اثر به قلم محمدعلی جابری نوشته شده و تصویرگر آن نیز میکائیل براتی بوده است. کار نشر این اثر بر عهده انتشارات کتابک بوده است که پس از استقبال بی نظیر از کتاب عمو قاسم بود که تصمیم گرفت تا کتاب داداش ابراهیم را نیز به چاپ برساند.

خلاصه کتاب داداش ابراهیم

در کتاب پیش‌رو، 22 داستان با روایت‌های گوناگون بیان می‌شود تا نگاهی جامع و به یادماندنی را، از شهید ابراهیم هادی، در خاطر نوجوانان سرزمین‌مان ثبت کند‌.
قهرمان کتاب ما، اول اردیبهشت سال ۱۳۳۶ در تهران به دنیا آمد و در ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۱ در کانال کمیل به شهادت رسید. او به شدت از بیکاری متنفر بود و همیشه خودش را به کاری سرگرم می کرد. یا درس می خواند یا ورزش می کرد یا مشغول کار و عبادت بود. به اندازه ی نیاز هم استراحت و تفریح داشت.
بدنش قوی و ورزیده بود. در ورزش باستانی، کشتی و والیبال بسیار ماهر بود. در پانزده سالگی برای مسابقه های کشوری کشتی انتخاب شد، اما به خاطر اینکه قرار بود نماینده ی شاه جایزه ها را بدهد در مسابقات شرکت نکرد.
ابراهیم در کنار درس، ورزش و کار، هوای اطرافیانش را هم داشت. اگر در کنارش آدم فقیری زندگی می کرد، به او کمک می کرد. اگر انسان نیازمندی را می دید بی تفاوت از کنارش نمیگذشت. پس از پیروزی انقلاب مدتی معلم بود، اما با شروع جنگ معلمی را رها کرد و به جبهه رفت. حدود دو سال در جبهه ماند تا اینکه در عملیات فتح المبین به شهادت رسید.

کتاب داداش ابراهیم pdf رایگان

امکان دانلود کتاب داداش ابراهیم در فراکتاب فراهم نیست اما نسخه چاپی آن با تخفیف در فراکتاب موجود است.

متن داستان داداش ابراهیم

ابراهیم و دوستانش نشسته بودند و مرد جوان از خاطراتش با ابراهیم میگفت. وسط تعریف ها خواست تا نحوه ی آشنایی اش با ابراهیم را بگوید. همین که گفت: «آشنایی ما برمی گردد به مسابقات نیمه نهایی کشتی باشگاه ها در وزن ۷۴ کیلوگرم …» ابراهیم پرید وسط حرفش و نگذاشت صحبتش را ادامه دهد.
چند بار مرد جوان خواست تا آن داستان را بگوید، اما ابراهیم اجازه نداد. روز بعد یکی از دوستان ابراهیم، آن جوان را دید و از او خواست جریان آشنایی اش با ابراهیم را برایش بگوید.
جوان نفس عمیقی کشید و گفت: «آن سال در مسابقه ی نیمه نهایی حریف ابراهیم شدم.» پای من در مسابقه های قبلی آسیب دیده بود و نمی توانستم خوب کشتی بگیرم. بعد از رفتن روی تشک به ابراهیم گفتم: «رفیق ، پای من آسیب دیده، لطفا هوایم را داشته باش.»
او هم لبخندی زد و گفت: «چشم داداش، حتما.» مسابقه شروع شد. با اینکه می دانستم تخصص او در اجرای فن روی پاست، اما اصلا به پای من نزدیک نشد. از اینها گذشته جدی هم مبارزه نکرد، اما من با نامردی او را روی تشک خاک کردم.

سوالات کتاب داداش ابراهیم

مسابقه کتاب داداش ابراهیم با عنوان قهرمان من در سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

کتاب صوتی داداش ابراهیم

کتاب داداش ابراهیم به صورت صوتی در فراکتاب موجود نمی باشد.

خواندن کتاب داداش ابراهیم

خواندن کتاب داداش ابراهیم را به کودکان و نوجوانان عزیز پیشنهاد می کنیم.

زندگی نامه داداش ابراهیم

داداش ابراهیم هادی درسال ۱۳۳۶ در محله سعیدی شهر تهران به دنیا آمد. او که فرزند چهارم خانواده بود، در حوالی نوجوانی بود که پدر خود را از دست داد. پدر ابراهیم که مشهدی محمد حسین نام داشت، بقال باشرافتی بود که فرزندان خود را با رزق و روزی حلال تربیت نمود.
ابراهیم پس از فوت پدر خود همچون یک کرد واقعی به زندگی خود ادامه داد و دوران دبستان و دبیرستان خود را در دو مدرسه ابوریحان و کریمخوان گذراند و نهایتا در سال 1355 بود که توانست دیپلم ادبی خود را دریافت کند.

از همان سال های پایانی دبیرستان مطالعات غیر درسی را نیز شروع کرد.
حضوردرهیئت جوانان وحدت اسلامی و همراهی وشاگردی استادی نظیر علامه محمد تقی جعفری بسیاردر رشد شخصیتی ابراهیم موثر بود. او در دوران پیروزی انقلاب، شجاعت های بسیاری از خود نشان داد، تاجایی که به او لقب "علمدار کمیل" را دادند.

فیلم داداش ابراهیم

سریال انیمیشن “سلام بر ابراهیم” درباره شهید ابراهیم هادی ملقب به «علمدار کمیل» است و سلحشوری ها و رشادت های این سرباز امام خمینی (قدس سره) را روایت می کند.

خرید کتاب داداش ابراهیم

این کتاب را با تخفیف از فراکتاب تهیه کنید.

خرید کتاب داداش ابراهیم مشخصات کتاب داداش ابراهیم در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کتابک
نویسنده: محمدعلی جابری
تصویرگر: میکائیل براتی
تعداد صفحه: 48
موضوع: روایت از زندگی شهید ابراهیم هادی
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

شابک :
‏‫‭978-622-6745-84-0‬‬
سال نشر :
‌1400
صفحات کتاب :
48
کنگره :
‫‭PIR8339
دیویی :
8فا3/62
کتابشناسی ملی :
8419099

کتاب های مشابه داداش ابراهیم