امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تحلیل زیبایی شناسی موسیقی دستگاهی ایران

کتاب تحلیل زیبایی شناسی موسیقی دستگاهی ایران توسط انتشارات نسل روشن منتشر شده است.
«موسیقی سنتی ایران » سومین هنر قدسی ایرانی فراآمده از خیال تجریدی صاعد است که با نام موسیقی اصیل ایرانی، موسیقی کلاسیک ایرانی و موسیقی دستگاهی نیز شناخته می شود، شامل دستگاه ها، نغمه ها و آوازها، از سال ها پیش از میلاد مسیح تا به امروز سینه به سینه در متن مردم ایران جریان داشته و آنچه دلنشین تر، ساده تر و قابل فهم تر بوده است امروز در دسترس است.

آنچه که در کتاب تحلیل زیبایی شناسی موسیقی دستگاهی ایران، بر حسب لزوم مطالعه و تحلیل تمامیت موسیقی ایرانی مورد بررسی قرار گرفته بنا بر واژگان مورد تحقیق بسیاری از پژوهشگران موسیقی کشورمان نظیر داریوش صفوت، مجید کیانی، داریوش طلایی و... به نام "موسیقی سنتی ایران" آورده شده است که شامل تمامیت فرهنگ و نواهای تاریخ این ه ر از گذشتگان دور تا به امروز در ایران است که موسیقی دستگاهی، مقامی و موسیقی محلی ایران را دربرمی گیرد.

بخشی از متن کتاب تحلیل زیبایی شناسی موسیقی دستگاهی ایران

حکمت اشراق حکمتی است که مبتنی بر اشراق (کشف) و یا حکمت مشارقه (اهل فارس)، که معنای دوم نیز به معنای نخست باز می گردد. چراکه حکمت اشراقیان مبتنی است بر ظهور انوار عقلی و لمعات و فیضان آن ها به واسطه اشراق بر نفوس، هنگام تجرد نفوس از علایق مادی.

صفحات کتاب :
426
کنگره :
ML۳۴۴
دیویی :
۷۸۹/۱۷
کتابشناسی ملی :
7288183
شابک :
978-622-247-272-6
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه تحلیل زیبایی شناسی موسیقی دستگاهی ایران