کتاب انقلاب چهل ساله (چاپی و pdf)

دستاوردها و فرصت ها

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 26,000
خرید چاپی
74,000
15%
ت 62,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب انقلاب چهل ساله

سال 1397، چهلمین سال حیات انقلاب اسلامی‌ست. مردمی که خود، انقلاب را به پیروزی رساندند و با همه مزاحمت های استکبار جهانی انقلابشان را پیش بردند، برای قضاوت درباره‌ی کارنامه‌ی 40 ساله‌ی انقلاب، از همه سزاوارترند. البته دشمنان سرسختی هم هستند که از قدرت پیشران و روبه رشد انقلاب اسلامی آسیب های بزرگی دیده اند و عقده گشایانه قضاوت می کنند؛ اما چهل سالگی انقلاب، بهترین فرصت انعکاس دستاوردها و فرصت های انقلاب و نظام اسلامی‌ست.

نظام جمهوری اسامی ایران، در حال گذر از 40 سالگی خود است و همچنان با اقتدار و با اصرار بر اهداف، آرمانها و ارزشهای بحق و اولیه‌ی خود پیش می‌رود. چهل سالگی، مرحله‌ی تکامل و تعالی‌ست، و بجاست که اهل نظر و بحث، دستاوردها و کاستی‌های موجود را منصفانه و بدون تعصب به بوته‌ی نقد و نظر بگذارند تا هم مسئولان، با دیدن حسن نیت منتقدان، گوشهای خود را برای شنیدن نقدها بهتر از قبل باز کنند و هم اینکه با تبیین دستاوردها بدون اغراق و شعارگرایی، ضمن افزایش سطح امید به آینده، امید به رفع نقایص را در مردم افزایش دهند و فرصت هر گونه عملیات روانی برای ایجاد یأس را از دشمن سلب کنند.

به این منظور و برای اینکه بتوانیم روند موجود در 40 سال گذشته را به درستی ارزیابی کنیم، باید ویژگی‌های جدید بعد از انقلاب را مروری کوتاه کنیم.

یادداشت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران سردار قاسم سلیمانی

با عرض سلام و خسته نباشید به همه کسانی که این اقدام ضروری و بسیار مهم را به رشته تحریر در آوردند تا در غوغا و دعوا‌های سیاسی و جناح بندی، عظمت انقلاب و جمهوری اسلامی و رهبر حکیم آن مورد غفلت و تهمت قرار نگیرد.

این کتاب که گوشه‌ای از کارآمدی اسلام در حکومت است و اگر بگذارند و می‌گذاشتند حکومت قرآنی ولایت فقیه، این میراث گران‌بهای مهدویت تحقق کامل بیابد آن وقت اعجاز قرآن و دین، نمایان‌تر می‌گردید.

من معتقدم این کتاب را باید جلد اول نامید، چون حداقل در آنچه حقیر مطلع هستم کاستی‌هایی به چشم می‌خورد، از جمله؛ معجزه جدید انقلاب، رهبری و مردم و رابطه جدید و دینی که استثناً پایه گذاری شد. از جمله چگونگی تعامل و اطلاع رهبری از وضع مردم، رفتن بیش از یک روز به میان مردم در استانها.
_ دین و جمهوری اسلامی یا دین و اسلام در ایران
_ حکمت‌های رهبری در بحران‌های کمرشکن
_ نیروی قدس و نهضت ها، یمن و ...
_ بسیج و تاثیر آن در سطوح مختلف انقلاب، سپاه و ارتش، هم پوشی، هماهنگی برادران
_ ارجحیت مردم و ارزش بودن خدمتگزاری و توجه به مصادیق
_ ایران و جهان و نقش در هم تنیده رهبری و مردم
_ ایران و اسلام، ایران و تشیع و ..

ان شاءالله در جلد‌های دیگر به آن توجه شود
98/4/18
سلیمانی

گزیده ای از کتاب انقلاب چهل ساله

مهمترین پرسشی که پس از گذشت مدتی از وقوع هر انقلابی در اذهان انقلابیون ایجاد می‌شود، این است که انقلاب آنان چه دستاوردی برای‌شان داشته است؟ آیا نتایج بر اساس اهداف اصولی آن انقلاب بوده است یا نه؟ انقلاب اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ بلکه طبیعی‌ست که مردم ایران نیز از دستاوردهای انقلاب خود سؤال کنند. از اینجاست که تبیین دستاوردهای انقلاب، اهمیت و بلکه ضرورت می‌یابد؛ زیرا در صورت تبیین نکردن صحیح و دقیق آن، و در نتیجه، ناآگاهی مردم، ممکن است این تلقی در ذهن آنان به وجود آید که این انقلاب هیچ ثمره‌ای نداشته است. از این رو ممکن است انقلاب به تدریج دچار تغییرات ماهوی شده، در نهایت به کلی نابود یا به دست فراموشی سپرده شود.


شابک :
978-622-953880-7
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
648
کنگره :
‏‫‬‮‭DSR1564‭‬
دیویی :
‏‫‮‭955/083
کتابشناسی ملی :
6190356

کتاب های مشابه انقلاب چهل ساله