نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هشت گنج

کتاب هشت گنج نوشته هانس کریستین اندرسن توسط انتشارات پیکان منتشر شده است. کتاب صوتی هشت گنج، هشت داستان گلچین شده از بین 220 داستان تخیلی به قلم هانس کریستین آندرسن است که کارهایش به بیش از 150 زبان زنده دنیا منتشر شده اند و همچنان میلیون ها نسخه از آن چاپ می شوند. ژانر او کودک و نوجوان و سفرنامه است و داستان ملکه برفی نیز که در سال 2013 با حمایت والت دیزنی بصورت انیمیشن frozen ساخته شد، از دیگر آثار این نویسنده مشهور است.

اکنون هشت داستان برتر هانس کریستین آندرسن با صدای گوینده آن بیتا خداداد و موسیقی های ترکیب شده بی نظیرش در یک مجموعه گرد آوری شده اند، معجونی زرین شده است که می تواند شما را به دنیای جادویی و شگفت انگیز جن و پری ها، شاهزاده ها، پریچه های دریایی، موجودات افسانه ای، شخصیت های جادویی و حیوانات سخن گویی ببرد که دوباره شور و شوق دوران کودکی و نوجوانی را در شما زنده کنند. داستان ها عبارتند از:

دخترک شستی، دخترک کبریت فروش، پریچه دریایی، سرباز حلبی شجاع، بلبل، لباس نو امپراطور، شاهزاده خانمی روی نخود، جوجه اردک زشت.

گزیده کتاب هشت گنج

بام را صدف‌هایی ساخته‌اند که با جریان آب باز و بسته می‌شوند. چقدر زیبا! در هر صدف، مرواریدی درخشان جا خوش کرده، که حتی یک دانه‌اش می‌تواند به تاج ملکه‌ای جلال و شکوه ببخشد. شاه دریا در آن پایین، سال‌ها پیش زنش را از دست داد و مادر پیرش کارها را اداره می‌کند؛ بانویی باهوش و مفتخر به جایگاهش. پس دوازده صدف بر دم خود می‌آویخت. در حالی که دیگر اشراف‌زادگان می‌توانند فقط شش صدف بیاویزند.

 باری، بانویی در خور تکریم و تمجید بود. به ویژه به این سبب که به نوه‌هایش، شاهدخت‌های صحرایی سخت دلبسته بود. شش دخترک قشنگ. اما کوچک‌ترین آن‌ها قشنگ‌ترینشان بود. پوستش چون گلبرگ رز صاف و لطیف، و چشم‌هایش چون ژرف‌ترین دریا، آبی بود. او نیز چون خواهرانش پا نداشت، و انتهای بدنش دم ماهی بود.

صفحات کتاب :
87
کنگره :
PZ54/5‭/‮ال‍ف‌‬8ه‍5 1382
دیویی :
839[ج‌]/8136‭‮ال‍ف‌‬871ه‍
کتابشناسی ملی :
م‌82-17534
شابک :
964-326-378-x
سال نشر :
1382

کتاب های مشابه هشت گنج