امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خان هفتم؛ در طلیعه ظهور

کتاب خان هفتم؛ در طلیعه ظهور به قلم مهدی جهانشاهی است که به موضوع مهدویت و پاسخ به سوالاتی در این باره پرداخته است.

کتاب خان هفتم؛ در طلیعه ظهور از سه فصل تشکیل شده است که عبارتند از:

فصل اول: با دوران سرتا پا ابهام غیبت چه کنیم؟

فصل دوم: الگوهای فتح و پیروزی در قرآن

فصل سوم: هم گام با جریان فتح داوودی

گزیده کتاب خان هفتم؛ در طلیعه ظهور

قرآن را به حرف آورید؛ حرف ها برای گفتن دارد!

رسول خدا(ص) قرآن کریم را در کنار اهل بیت(عهم)، یکی از دو ثقل گران بها معرفی کرده اند که مایۀ هدایت امت تا روز قیامت خواهند بود. از طرفی در خصوص فتنه ها و امتحانات الهی، آیات قرآنی و جریانات منعکس شده در آن ها، متضمن نمونه ها و مثال های روشنی است که راه را برای هر انسان حقیقت جو، شفاف و روشن می کند و عذر و بهانه را از هر انسان غیر لجوجی قطع می کند. خود معصومین(عهم) هم به ما دستور داده اند که هرگاه فتنه ها و ابهامات، شما را فرا گرفت و هیچ ندانستید که چه کار باید بکنید، به قرآن رجوع کنید. در کتاب الکافی از رسول خدا(ص) نقل شده است:

فَإِذَا الْتَبَسَتْ عَلَیکمُ الْفِتَنُ کقِطَعِ اللَّیلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَیکمْ بالْقُرْآنِ؛ «هرگاه فتنه ها مانند قطعه های شب تاریک شما را در بر گرفت، به قرآن روی آورید».

هم چنین امام صادق(ع) در وصف جامعیت قرآن فرمودند:

إِنَّ اللَّهَ تَبَارَک وَ تَعَالَی أَنْزَلَ فِی الْقُرْآنِ تِبْیانَ کلِّ شَی ءٍ حَتَّی وَ اللَّهِ مَا تَرَک اللَّهُ شَیئاً یحْتَاجُ إِلَیهِ الْعِبَادُ حَتَّی لَا یسْتَطِیعَ عَبْدٌ یقُولُ لَوْ کانَ هَذَا أُنْزلَ فِی الْقُرْآنِ، إِلَّا وَ قَدْ أَنْزَلَهُ اللَّهُ فِیهِ؛ «به راستی خداوند تبارک و تعالی در قرآن شرح هر چیزی را نازل کرد و به خدا قسم آنچه را که مردم به آن نیاز داشتند، در آن فروگذار نکرد، چنان که بنده ای نگوید: کاش یادی از فلان مطلب در قرآن می آمد، جز این که خدا آن را در قرآن آورده است».

صفحات کتاب :
288
کنگره :
‫‬‮‭‬‮‭BP224/4
دیویی :
‫‬‮‭‬‮‭297/462
کتابشناسی ملی :
7437373
شابک :
978-600-441-310-7
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه خان هفتم؛ در طلیعه ظهور