امتیاز
5 / 4.0
خرید چاپی
199,000
10%
ت 179,100

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب محکم در آغوشم بگیر نوشته سو جانسن از دسته کتاب های خانواده و همسرداری به هفت گفت و گو برای یک عمر زندگی با عشق می پردازد.

معرفی کتاب محکم در آغوشم بگیر

کتاب محکم در آغوشم بگیر با ترجمه سمانه پرهیزکاری توسط انتشارات ملیکان منتشر شده است. این اثر در سه بخش با عناوین دریچه ای تازه به عشق، هفت گفت و گوی دگرگون کننده و قدرت «محکم در آغوشم بگیر» به زوج ها نحوه تعامل و بروز احساسات و چگونگی عشق ورزیدن را می آموزد.
نویسنده در این کتاب به این سؤال همیشگی ما که عشق چیست جواب می‌دهد. توضیح می‌دهد که چرا معمولاً بر‌خلاف آنچه تصور می کنیم، دچار قطع ارتباط و از‌ دست دادن عشق مان می‌شویم. کتاب محکم در آغوشم بگیر با ارائه ی راهکارهای تخصصی برای بهبود روابط بزرگسالان نوشته و طراحی شده است.

کتاب محکم در آغوشم بگیر

برای خیلی از ما این سوال پیش می آید که آیا زمانی که قصد ازدواج داریم حتماً باید عاشق شده باشیم؟ نقش عشق در ازدواج چقدر مهم است؟ آیا بدون دوست داشتن و عشق زندگی زناشویی ادامه می یابد؟ در این اثر می توانیم جواب این سوالات را بیابیم.
کتاب محکم در آغوشم بگیر توسط نیویورک‌تایمز و مجله ی تایم به عنوان روش زوج درمانی با بالاترین میزان موفقیت معرفی شده است.

عشق چیست؟

عشق شاید پرکاربردترین و قوی ترین واژه در زبان انگلیسی باشد. در مورد عشق طومارها می نویسیم و برایش شعر می سراییم. در رابطه با عشق ترانه می خوانیم و برای آمدن آن دعا می کنیم. برای عشق می جنگیم مثل: (هلن و جنگ تروا) و به خاطر عشق بناهای یادبود می سازیم مثل: (تاج محل). عشق که اظهار شود با «دوستت دارم!» به پرواز در می آییم و وقتی از بین برود با «دیگر دوستت ندارم!» عمیقاً سقوط می کنیم.

ما دائماً به عشق فکر و در مورد آن صحبت می کنیم. اما عشق واقعاً چیست؟ محققان و پزشکان قرن ها است که با تعاریف و مفاهیم آن کلنجار رفته اند. برای برخی از ناظران بی عاطفه، عشق پیمانی با مزایای دوطرفه است که متکی به لطف های حسابگرانه است، و یک معامله بده بستان. دیگران، با دیدی بیشتر تاریخی، عشق را سنت احساسی اجتماعی می دانند که شاعران قرن سیزدهم فرانسه ایجاد کرده اند. زیست شناسان و انسان شناسان آن را یک استراتژی می دانند که برای اطمینان از انتقال ژن ها و تداوم نسل به وجود آمده است.

درباره نویسنده کتاب محکم در آغوشم بگیر

سو جانسن، در 9 دسامبر 1947متولد شد. وی روانشناس و نویسنده انگلیسی و مدیر موسسه زوج و خانواده اتاوا می باشد. او بیشتر به خاطر آثارش در زمینه ی روانشناسی روابط بین فردی، وابستگی ها و روابط عاشقانه شناخته می شود.  وی دهه‌ها تحقیق و مطالعه‌ اش را در کتاب محکم در آغوشم بگیر که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، شرح داده است.
جانسن مهارت های ارتباطی و مهارت های مربوط به گفت و گو را آموزش می دهد و قواعد نظریات روانکاوی را در زمینه روابط عاشقانه به کار می گیرد. از جمله آثار وی می توان به کاربست زوج‌درمانی هیجان‌مدار، نظریه‌ی دلبستگی در عمل، حس عاشقی و چگونه می‌توانیم زوج‌درمانگر هیجان‌مدار شویم اشاره کرد.

سو جانسون

بخشی از متن کتاب محکم در آغوشم بگیر

همه ما وقتی با والدین یا همسرمان اختلاف نظری داریم یا جروبحث می‌کنیم، تا حدی احساس ترس داریم ولی کسانی که به‌طور کلی احساس امنیت می‌کنند، سریع از این وضعیت خارج می‌شوند، چون می‌دانند اگر از شریک زندگی‌شان بخواهند، دوباره اوضاع را آرام کرده و عشق خود را به آن‌ها نشان می‌دهند. به این ترتیب ترس و نگرانی‌شان از بین می‌رود و متوجه می‌شوند چیزی واقعاً آن‌ها را تهدید نمی‌کند ولی برای کسانی که ارتباط چندان نزدیکی با هم ندارند و از این بابت احساس امنیت نمی‌کنند، این ترس‌ها فلج‌کننده‌اند.

یاک پانکسپ متخصص اعصاب و روانِ دانشگاه واشینگتن می‌گوید چیزی به نام آشفتگیِ شدید، اولیه یا اصلی بر ما حاکم می‌شود و در این موقعیت ما یکی از این دو کار را می‌کنیم؛ یا سعی می‌کنیم از شریک زندگی‌مان بخواهیم تا دوباره اوضاع را آرام کند و بابت عشقی که به ما دارد به ما اطمینان بدهد و این وابستگی‌مان را عمیق‌تر می‌کند، یا برای این‌که خودمان را آرام کنیم، از او دور می‌شویم و وانمود می‌کنیم به او نیازی نداریم. یا به او می‌گوییم: «به من نگاه کن و کنارم باش چون بهت نیاز دارم» یا «نمی‌ذارم به من آسیب بزنی چون خودم رو به‌راحتی پیدا می‌کنم و اوضاع رو تو دستم می‌گیرم.»

ما این راهکار را به‌طور ناخودآگاه برای مقابله با ترسِ ناشی از قطع ارتباط در پیش می‌گیریم. اوایل معمولاً به نظر می‌رسد مؤثر و مفید است ولی هرچه اضطراب در ارتباط‌ها افزایش پیدا می‌کند، زوج‌ها بیش‌تر به این راهکار پناه می‌برند و دورِ باطلِ احساسِ ناامنیِ ناشی از آن باعث می‌شود از هم دورتر شوند و هر روز ناامنی در آن‌ها، بیش‌تر. آن‌ها به دفاع از خود رو می‌آورند و هر کدام در مورد دیگری و ارتباطی که با هم دارند، بدترین فکرِ ممکن را می‌کنند.

متن کتاب محکم در آغوشم بگیرمتن کتاب محکم در آغوشم بگیر

خواندن کتاب محکم در آغوشم بگیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می خواهید زندگی عاشقانه در کنار همسر خود را تجربه کنید و یا به دنبال برقراری رابطه‌ای سالم و شاداب هستند، فرقی نمی‌کند در آغاز یک رابطه هستند یا سال‌هاست که رابطه‌ای دارید، کتاب محکم در آغوشم بگیر را به شما پیشنهاد می کنیم. مطالعه این اثر به مشاوران ازدواج نیز توصیه می شود.

فهرست کتاب محکم در آغوشم بگیر

مقدمه
بخش اول: دریچه‌ای تازه به عشق
عشق ما کجا رفت؟
پاسخگویی عاطفی، کلید یک عمر زندگی با عشق
بخش دوم: هفت گفت‌ و‌ گوی دگرگون‌کننده
گفت‌ و گوی 1: تشخیص گفت و گوهای دگرگون کننده
گفت‌ و گوی 2: پیدا‌کردن نقاط حساس
گفت‌ و گوی 3: بررسی مجددِ یک لحظه‌ی سخت و سرنوشت‌ ساز
گفت‌ و‌ گوی 4: محکم در آغوشم بگیر
گفت‌ و گوی 5: بخششِ آسیب‌ها
گفت‌ و گوی 6: پیوندِ عاطفی از طریق رابطه و لمس
گفت‌ و گوی 7: عشق‌تان را زنده نگه دارید
بخش سوم: قدرت «محکم در آغوشم بگیر»
ارتباط نهایی، عشق به‌عنوان آخرین مرز

خرید نسخه چاپی کتاب

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان خرید کتاب محکم در آغوشم بگیر چاپی با ترجمه سمانه پرهیزکاری از انتشارات ملیکان فراهم شده است و شما می‌توانید این اثر را در قالب کتاب چاپی تهیه کنید.

خرید کتاب محکم در آغوشم بگی

مشخصات کتاب محکم در آغوشم بگیر در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: میلکان
نویسنده: سو جانسون
مترجم: سمانه پرهیزکاری
تعداد صفحه: 240
موضوع: هفت گفتگو برای یک عمر زندگی با عشق
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

 

دیویی :
158/24
کتابشناسی ملی :
5300129
شابک :
978-600-7443-59-0
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
240
کنگره :
‏‫‬‭158/24

کتاب های مشابه محکم در آغوشم بگیر