امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جلوه های بصری

کتاب جلوه های بصری نوشته شهرزاد شاه حسینی توسط انتشارات سروش منتشر شده است. جلوه های بصری در قرن نوزدهم میلادی توسط فرنچمن _ ژرژ ملی یس اختراع شد. ژرژ ملی یس مشغول عکاسی جلوی ساختمان پاریس اپرا هاووس بود که دوربینش گیر می کند. بعد از تنظیم سریع، کار خود را ادامه داد. وقتی فیلم هایش را دید، با دیدن عبور ناگهانی اتوبوس درحال حرکت از
داخل نعشکش شگفت زده شد.

او متوجه شد که وقتی سعی می کرده گیر دوربینش را درست کند،اتوبوسی که قبلاً گذشته بوده دقیقاً از همان نقطه ای که نعش کش می آمده، آمده است؛ بنابراین وقتی او تصویربرداری را از سر گرفته این جلوه بصری به وجود آمده. او خیلی تحت تأثیر قرار گرفت و خیلی سریع یک استودیو برای بررسی راه های مشابه و به دست آوردن فوت وفن آن گرفت، بدین صورت جلوه های بصری به وجود آمد.

گزیده کتاب جلوه های بصری

اغلب جلوه های بصری با تکنیک شناخته شده انیمیشن استاپ موشن به وجود آمده اند. در این تکنیک مدل چیده و یک عکس از آن گرفته می شود، سپس موضوع به آرامی حرکت می کند و دوباره عکس گرفته می شود. این پروسه آن قدر تکرار می شود تا شات کامل و موقع نمایش به نظر می رسد موضوع حرکت می کند و زنده است.

حدود سال 1978 رایانه برای اولین بار وارد صنعت سینما شد. جرج لوکاس کامپیوتری را برای بخش جلوه های ویژه آی ال ام راه اندازی کرد. در سال 1982، در پیشتازان فضا ادامه پیدا کرد. وارت آف کان اولین توالی گرافیک کامپیوتری به یک فیلم سینمایی است.

صفحات کتاب :
121
کنگره :
TR858
دیویی :
778/5345
کتابشناسی ملی :
7637235
شابک :
978-964-12-1845-6‬‬
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه جلوه های بصری