کتاب حکمت اسلامی در خلق آثار هنری معماری و شهرسازی pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 60,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب حکمت اسلامی در خلق آثار هنری معماری و شهر سازی

کتاب حکمت اسلامی در خلق آثار هنری معماری و شهر سازی نوشته عبدالحمید نقره کار توسط انتشارات سروش منتشر شده است. کتاب حاضر مبتنی بر نظریۀ «نسبت اسلام با فرایندهای انسانی، نظیر آثار هنری، معماری و شهرسازی» است. این کتاب راهنمای جامع و کاربردی معماران براساس معیارهای اسلامی است تا بتوانند براساس اسلام، معیارهای اسلامی را ارزیابی کنند و در آثار خود از آن بهره ببرند.

کتاب حکمت اسلامی در خلق آثار هنری معماری و شهر سازی، حاوی 5 بخش اصلی است که نگاهی جامع و کلان مبتنی بر فرهنگ اسلامی و تحقق هویت اسلامی- ایرانی در حوزه ی تمدن سازی که شامل: اصول راهبردی- علمی، راهکارهای علمی- کاربردی، راه حل های اجتهادی، راهکارهای مهندسی و هنری، تاثیرات جبری و اختیاری است، دارد.

گزیده کتاب حکمت اسلامی در خلق آثار هنری معماری و شهر سازی

هیچ فرهنگ و تمدنی در طول تاریخ همچون مُدل های معاصر غربی یعنی (اروپایی و آمریکایی) علیه ارزش های متعالی انسان ها، ظلم و فساد نکرده است. در طول تاریخ هرگز دروغ، فریب، فساد، تبعیض، تعصب، ظلم و ستم آشکار و عدم حیاء، عفت و عدالت و تعالی جویی تا این اندازه بروز و ظهور اجتماعی و حکومتی نداشته است، در کجای تاریخ یک حاکم را در کشور خودش در دوره ای کمتراز چهار سال، به حدود بیست هزار دروغ و فریب متهم می کنند و هرگز شرم نمی کند و با افتخار و تکبر به کار خود ادامه می دهد.

متأسفانه این رویکر دها نه تنها در فضای سیاسی، نظامی و اقتصادی ادامه دارد، بلکه شاید قبل از آن در رویکردهای آموزشی، فرهنگی، هنری و آثار معماری و شهرسازی نیز عمیقاً بروز و ظهور داشته و به کشورهای دیگر به خصوص کشورهای اسلامی صادر شده و تبلیغ و ترویج می شود.

این حوادث در حقیقت پایان تاریخ فرهنگ و تمدن مستکبرین جهان و در واقع آغاز تاریخ فرهنگ و تمدن اسامی، این میراث بی بدیل پیامبران الهی و امامان معصوم است. قرن بیست و یک بلاشک قرن اسلام ناب نبوی(ص) و علوی(ع) است. فرهنگ اسلامی این ظرفیت و پذیرش را دارد که مبتنی بر منابع اصیل خود که ناقص و تحریف نشده اند با حکمت و عدالت و رحمت الهی خود انسان های جهان را از ظلمات دنیا پرستی به سوی نور خدا پرستی و کمال غایت وجودی خود هدایت نماید.

صفحات کتاب :
566
کنگره :
NA380‬‬
دیویی :
720/917671‬‬
کتابشناسی ملی :
8496922
شابک :
978-964-12-1965-1‬‬
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه حکمت اسلامی در خلق آثار هنری معماری و شهرسازی