امتیاز
5 / 3.7
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 27,000
خرید چاپی
65,000
10%
ت 58,500
نظر شما چیست؟

کتاب محرمانه های زنانه با عنوان فرعی رازهای زندگی زن موفق با رویکرد دینی و تربیتی، نوشته ی سیدعلیرضا تراشیون است که سعی کرده در این کتاب چهل نکته از رازهای زندگی زن موفق، را با بهره گیری از آیات و روایات، بیان کند. این کتاب توسط انتشارات معارف منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

معرفی کتاب محرمانه های زنانه

امروزه رشد علمی جامعه روز به روز در حال افزایش است و دختران تمایل بسیاری به گذراندن مدارج بالای علمی دارند، ولی در هیچ یک از این آموزشگاه ها چه در دبیرستان و چه در دانشگاه جایگاه زن برای آنان به خوبی و درستی تبیین و تشریح نمی شود. 
در غرب، بسیاری از زنان و مردان در جایگاه حقیقی شان قرار ندارند. یعنی زن های زیادی نقش مرد را ایفا می کنند و همین مسئله باعث افزایش آمار طلاق شده است؛ به گونه ای که هر سیزده ثانیه، یک طلاق در آمریکا رخ می دهد! البته این بدان معنا نیست که این مسئله فقط مربوط به آن هاست، بلکه در کشور ما نیز به همان میزان که زنان نقش مردانه گرفته اند، زندگی شان دچار آسیب شده است. اسلام نه با زن سالاری موافق است و نه با مردسالاری و نه حتی با شایسته سالاری؛ از منظر اسلام، هر کس باید در جایگاه خودش قرار بگیرد. مطابق آموزه های اسلامی، زن و مرد وظایف و مسئولیت های مشترک و مخصوصی دارند و برای هر یک نقش منحصربه فردی تعریف و تعیین شده است و اگر چنانچه این نقش ها جابه جا شود و یا یکی از زوجین نقش خود را به خوبی ایفا نکند، خانواده دچار آسیب خواهد شد.
 بر این اساس، با توجه به خلا موجود و آگاهی بخشی به دختران و زنان در جامعه بر آن شدیم تا در این کتاب به بیان نکات و راهکارهای لازم برای ارائه یک زن نمونه و موفق بپردازیم. بنابراین ا گر زن بخواهد در جایگاه اصلی اش قرار گیرد و نقشش را در جامعه و به خصوص خانواده به خوبی ایفا کند، باید نکات و مولفه هایی را در زندگی رعایت کرده،
آن ها را به کار ببندد. در این کتاب تلاش کردیم تا محرمانه های زنانه را در قالب چهل نکته از رازهای زندگی زن موفق، با بهره گیری از آیات و روایات معصومین(ع) تبیین کنیم و در اختیار مخاطبان عزیزمان قرار دهیم.

کتاب محرمانه های زنانه pdf

نسخه الکترونیک این کتاب با استفاده از فایل pdf تولید شده و در نرم افزار فراکتاب در دسترس شماست و می‌توانید آن را به صورت آنلاین و یا با دانلود و بدون نیاز به اینترنت در نرم افزار فراکتاب مطالعه کنید.

خلاصه کتاب محرمانه های زنانه

یکی از دغدغه‎های همیشگی و مهم در زندگی خانوادگی این است که گاهی زن و مرد جایگاه خود را فراموش می‌کنند؛ بدین معنا که برخی زنان در جایگاه زن، و گروهی از مردان در جایگاه مرد، در خانه به ایفای نقش نمی‎پردازند. سبک زندگی امیرالمومنین(ع) و فاطمه زهرا(س) نشان می‌دهد که زهرای مرضیه(س) در زندگی‌شان در جایگاه یک بانوی خانه و امیرالمومنین(ع) در جایگاه یک مرد و شوهر قرار داشتند؛ در حالی ‎که امروزه بسیاری از زنان، به جای این‌که زن باشند و نقش زنانگی و همسری خود را به خوبی ایفا کنند، دچار تناقض رفتاری شده و مثلاً برای شوهر خود نقش مادر را ایفا می‌کنند؛ در واقع نسبت به شأن و جایگاه خود آگاهی کافی ندارند.

مهم‌ترین علت بروز این مشکل آن است که سبک و روش زن بودن را در جایی نیاموخته‎اند و بنابراین، در زندگی خانوادگی و در ارتباط با شوهر و فرزندان با مشکلات فراوانی مواجه‎ می‎شوند. امروزه رشد علمی جامعه روز به ‎روز در حال افزایش است و دختران تمایل بسیاری به گذراندن مدارج بالای علمی دارند، ولی در هیچ‎یک از این آموزشگاه‌‎‌ها – چه در دبیرستان و چه در دانشگاه – جایگاه زن برای آنان به خوبی و درستی تبیین و تشریح نمی‎شود.

بر این اساس، با توجه به خلأ موجود و آگاهی‌بخشی به دختران و زنان در جامعه بر آن شدیم تا در این کتاب به‌ بیان نکات و راه‌کارهای لازم برای ارائه یک زنِ نمونه و موفق بپردازیم. بنابراین اگر زن بخواهد در جایگاه اصلی‌اش قرار گیرد و نقشش را در جامعه و به‌خصوص خانواده به خوبی ایفا کند، باید نکات و مولفه‎‌هایی را در زندگی رعایت کرده، ‌ آن‌‌ها را به ‎کار ببندد. در این کتاب تلاش شده تا محرمانه‌های زنانه را در قالب چهل نکته از رازهای زندگی زن موفق، با بهر‎ه‌گیری از آیات و روایات معصومین(ع) تبیین گردد و در اختیار مخاطبان عزیزمان قرار گیرد.

برشی از متن کتاب محرمانه های زنانه

به شوهرتان بگویید و نشان دهید که شریکِ روزهای سختی و راحتی هستید. این جمله که به شوهرتان بگویید: «من سختی های زندگی را به خاطر علاقه به شما و زندگی مان تحمل می کنم» برای مردان بسیار آرامش بخش است. شریک بودن در دردها، غم ها و خوشی های یکدیگر، به همین معناست. وقتی زنی به شوهرش اطمینان بدهد که من چون شما را دوست دارم، راحت تر می توانم کنار شما سختی ها را تحمل کنم، مرد نیز کاری می کند که علاقۀ زنش به او بیشتر شود. برخی از زنان اما این گونه نیستند. برای نمونه، زوجی مدتی در ماشین،در یکی از خیابان های کنار حرم حضرت معصومه(عها) در زندگی می کردند. روزی این ها نزد من آمدند. مرد گفت: «همسرم می خواهد از من جدا شود».

پرسیدم: «چرا»؟ گفت: «ما وضع مالی خوبی داشتیم، اما در معامله ای ورشکسته شدم و الآن فراری هستم؛ از شهرمان فرار کردیم و آمدیم این جا. همسرم می گوید: دیگر در این وضعیت نمی تواند با من زندگی کند». هرچند این مرد اشتباه کرده و ورشکسته شده است، اگر زن به همسرش علاقه داشته باشد، می تواند در کنار او مشکلات و سختی ها را تحمل کند. نمونۀ بارز آن، همسر ایوب نبی(ع) است که در خوشی و ناخوشی ها در کنار ایشان بود و وقتی حضرت ایوب(ع) را به خاطر بیماری ای که داشت مردم از شهر بیرون کردند، حتی نابینا هم که شد، همسرش از او جدا نشد.

زندگی همیشه با فراز و نشیب های فراوانی همراه است و ممکن است برخی افراد در زندگی مشترک مشکلات زیادی را تحمل کنند و گاهی فشار این مشکلات بر زنِ خانه بیشتر است - مانند زنی که همسرش به دلیل حادثه ای در زندان است -، ولی صبر و گذشتِ زن در خانواده موجب حفظ و پایداری آن شده است.

دانلود رایگان کتاب محرمانه های زنانه

دانلود کتاب استاد تراشیون به صورت رایگان در اختیار عموم قرار نگرفته است. بدیهی است دانلود رایگان آن باعث تضییع حق نویسنده و ناشر می باشد. برای دانلود این کتاب می توانید به نرم‌افزار فراکتاب مراجعه کرده و پس از دانلود آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

خرید کتاب محرمانه های زنانه

علاوه بر دانلود این کتاب در قالب الکترونیک امکان خرید آن در قالب چاپی با تخفیف ویژه فراهم شده است.

خرید کتاب محرمانه های زنانه

مشخصات کتاب محرمانه های زنانه در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: دفتر نشر معارف
نویسنده: سید علیرضا تراشیون
تعداد صفحه: 120
موضوع: رازهای زندگی زن موفق با رویکرد دینی و تربیتی
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
120
کنگره :
‫‭BP230/17
دیویی :
‫‭‬‮‭297/483
کتابشناسی ملی :
7663558
شابک :
978-600-441-368-8
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه محرمانه های زنانه