کتاب لقمه های خاردار pdf

تحلیل تطبیقی شعر مقاومت فلسطین و شعر جنگ تحمیلی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 32,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب لقمه های خاردار

کتاب لقمه های خاردار نوشته زارع برمی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. این اثر شامل تحلیل تطبیقی شعر مقاومت فلسطین و شعر جنگ تحمیلی می باشد. کتاب لقمه های خاردار شرح حال مردمی است که از باند زخمشان پرچم مقاومت افراشته اند و مرگ را صمیمانه در آغوش کشیده اند. ده ها سال مبارزه مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی یکی از درخشان ترین نمونه های پایداری ملل در برابر شرارت و زیاده خواهی مهاجمان بیگانه است. ایران نیز در تب و تاب پیروزی انقلاب اسلامی بود که جنگ تحمیلی آغاز شد.

جریان شعر، که همراهی اش را با جریان خروشان انقلاب اسلامی نشان داده بود، در این مرحله نیز از پای ننشست و همراه با اولین شلیک گلوله ها بیش از گذشته بالیدن گرفت و تعهد خود را به نظام و ملت اسلامی و انقلابی ایران به اثبات رساند.

گزیده کتاب لقمه های خاردار

انقلاب در ادبیات

از آنجا که هر انقلابی منادی ظهور ذهنیتی نو، دگرگونی، جابه جایی قدرت، و برهم زدن نظام پیشین است، با تمامی خیزش های سترگی که پیرامونش به وقوع می پیوندد و با تمام جرح و تعدیل هایی که در تمام زمینه های اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی، و مانند آن انجام می دهد، می تواند تأثیری عمیق و شگرف بر ادبیات به ویژه شعر بگذارد. در ادامه باید گفت که تمامی انقلاب ها وجوه مشترک دارند؛ نحوة مبارزات، پایداری ها، جنبش ها، و گروه های مختلف که هم صدا می گردند، از بارزترین وجوه انقلاب ها به حساب می آید، اما هر انقلابی دارای خصیصه های ویژه و فردی خاص به خود است، چنان که انقلاب الجزایر در ضدیت با ظلم استعمارگران فرانسوی پیریزی شد و انقلاب ایران ریشه در اصول و مبانی اعتقادی داشت. ادبیاتی که در یک چنین فضایی خلق می گردد، می تواند بیانگر بحران ها، میزان حساسیت ها، تنش های درونی، و دگرگونی های بنیادین اجتماعی و فردی باشد.

صفحات کتاب :
399
کنگره :
PIR3811
دیویی :
8‮فا‬1/6209
کتابشناسی ملی :
5877495
شابک :
978-600-03-3258-7
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه لقمه های خاردار