کتاب تشخیص بیماری های ژنتیکی با حسگرهای زیستی pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 28,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تشخیص بیماری های ژنتیکی با حسگرهای زیستی

کتاب تشخیص بیماری های ژنتیکی با حسگرهای زیستی اثر امیر ضرغامی توسط انتشارات مانیان منتشر شده است. کتابی که پیش رو دارید حاصل تلاشی مجدانه به منظور تدوین و تألیف دانسته ها و تجربیات نویسنده در راستای بهبود و گسترش علوم پایه زیست شناسی در ایران است.

کتاب تشخیص بیماری های ژنتیکی با حسگرهای زیستی، مطابق با آخرین یافته ها و همگام با مراجع معتبر علمی دنیا تألیف شده و مهمترین هدف آن ارائه اطلاعات جدید، همسو با نشریات معتبر، مجامع علمی، پایگاههای اطلاعاتی و کتب منتشره به علاقمندان است که در شش فصل تنظیم شده است.

 در فصل اول تعریفی از غربالگری، اصول غربالگری بدو تولد پرداخته شده است. در فصل دوم تعریف حسگر زیستی، به ویژگی و نحوه عملکرد آن ها پرداخته شده است. از فصل سوم به بعد به بررسی آپتاحسگرها و ... پرداخته شده است.

گزیده کتاب تشخیص بیماری های ژنتیکی با حسگرهای زیستی

هورمون ها، پیامرسان های شیمیاییِ بدن هستند. این مواد شیمیایی قدرتمند که در غدد درون ریز تولید می شوند، از طریق جریان خون در بدن به حرکت درمی آیند و به بافت ها و اندام ها می گویند که چه کاری انجام بدهند. آن ها به کنترل بسیاری از فرایندهای اصلی بدن از جمله متابولیسم و تولید مثل نیز کمک می کنند.

عدم تعادل هورمونی زمانی اتفاق می فتد که مقدار یک هورمون خاص در بدنش بیش ازحد زیاد یا بیش ازحد کم شده باشد. حتی تغییرات کوچک هورمونی نیز می توانند اثراتی جدی روی کل بدن بگذارند. سطح برخی از هورمون ها درنتیجه ی بالارفتن سن دچار نوسان می شود اما سایر تغییرات هورمونی هنگامی اتفاق می افتند که غدد درون ریز دچار اختلال شده باشند.

هورمون ها نقشی کلیدی در سلامت کلیتان ایفا می کنند. از این رو، علائم بسیاری وجود دارند که می توانند نشان دهنده ی باشند. علائم عدم تعادل هورمونی به این مسئله بستگی دارد که کدام هورمون ها یا غده ها به درستی کار نمی کنند.

شابک :
978-622-7611-03-8
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
102
کنگره :
R857‭‬‭
دیویی :
610/28
کتابشناسی ملی :
7572503

کتاب های مشابه تشخیص بیماری های ژنتیکی با حسگرهای زیستی