کتاب طرح واره های درمانی و سلامت روانی در زندگی زناشویی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب طرح‌ واره های درمانی و سلامت روانی در زندگی زناشویی

کتاب طرح‌ واره های درمانی و سلامت روانی در زندگی زناشویی، به قلم اکرم نمازی‌فرد و فاطمه پیراسته، جنبه‌های روانشناسی و روان‌درمانی روابط زناشویی را مورد بررسی قرار می‌دهد و از نقش و تأثیر سلامت روانی زن و مرد در موفقیت زندگی مشترک سخن می‌گوید.

واژه‌های بهداشت و سلامت جزو واژه‌هایی است که به وفور شنیئه شده‌اند. اما این ۲ واژه تمامی‌ ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان را دربر می‌گیرد. بهداشت در یک تقسیم کلی به ۲نوع بهداشت جسمی‌و بهداشت روانی تقسیم می‌شود و همپوشانی زیادی با یکدیگر دارند. بهداشت روانی از آن بابت که رابطه مستقیمی‌با عملکرد فردی، اجتماعی و آسیب‌های روانی، اجتماعی دارد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

بهداشت روانی در مفهوم کلی توانایی کامل برای ایفای نقش‌های گوناگون و یا توانایی سازگاری با خود و دیگران و رویارویی با مشکلات روزمره زندگی است. به این ترتیب مشخص است که بهداشت روانی چه حوزه گسترده ای را دربر می‌گیرد در حالی که اهمیت آن از دید بسیاری از مردم جامعه ما پوشیده مانده است.

گزیده کتاب طرح‌ واره های درمانی و سلامت روانی در زندگی زناشویی

امروزه علی رغم ایجاد تغییرات عمیق فرهنگی و تغییر در شیوه های زندگی، بسیاری از افراد در رویارویی با مسائل زندگی فاقد توانایی های لازم و اساسی هستند و همین امر آنان را در مواجهه با مسائل و مشکلات روزمره آسیب پذیرتر کرده است .همه ما باید بتوانیم مسایلی را که در زندگی با آن ها مواجه می شویم حل کنیم، خوب تصمیم گیری کنیم و وقتی دچار هیجان هایی مثل ترس، خشم، خجالت یا غمگینی می شویم، با آن ها کنار بیاییم و آن ها را به شکل درستی ابراز کنیم که به ما و دیگران صدمه نزند.

ارتقای مهارت های فردی در بهبود زندگی بسیار مؤثر و یادگیری آن ها لازم و ضروری است. همچنین یادگیری این مهارت ها به ما کمک می کنند تا یک زندگی شاد و موفقی داشته باشیم و بطور موثر با کشمکش های زندگی روبرو شویم. مهارت یعنی توانایی انجام یک کار و مهارت های زندگی مهارت های شناختی، هیجانی،بین فردی و اجتماعی است.همچنین افراد را قادر می سازد به طور مؤثر با مشکلات روزانه زندگی برخورد نمایند. یادگیری مهارت های زندگی باعث افزایش توانائی های روانی و اجتماعی افراد می شود.

صفحات کتاب :
114
شابک :
978-622-6413-34-3

کتاب های مشابه طرح واره های درمانی و سلامت روانی در زندگی زناشویی