امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مباحث عمومی گمرک الکترونیک

کتاب مباحث عمومی گمرک الکترونیک به قلم لیلا مربی به شما نشان می‌دهد که گمرک علاوه بر اینکه روی توسعه‌ی اقتصادی کشور اثر می‌گذارد، بر ارتباطات زمینی، هوایی و دریایی نیز اهمیت به سزایی خواهد داشت.

گمرک نهادی ضروری در عرصه‌ی اقتصاد بوده که به لحاظ نقش حیاتی که چه در حیطه‌ی حاکمیتی و تسهیل تجارت و چه در حیطه‌ی تامین درآمد و نقش حمایتی که برای کشور دارد، قلب اقتصاد کشور بوده، از این‌رو اهمیت و جایگاه گمرک به حدی است که پیشرفته بودن گمرک به مثابه‌ی پیشرفت یک اقتصاد است.

تکنولوژی نوین موجب دسترسی کاربران به میلیاردها نفر در هر جای دنیا گردیده و با رجوع کاربران به نسل جدید کانال های دیجیتال موجب افزایش سرعت و حجم عظیم اطلاعات در دنیا شده است. انبوه عظیم اطلاعات در بازاریابی آنلاین نیز نیازمند تدوین استراتژی های کارآمد در این خصوص می باشد. با نگاهی عمیق به موقعیت ایران به لحاظ دارا بودن مرزهای دریایی که قابلیت های بسیاری در تجارت دریایی داشته و گلوگاه تجاری است.

و به لحاظ موقعیت استراتژیک ایران، اکنون مستعد و محتاج تکنولوژی کاراتر هستیم در دوره ی گذار به مدرنیزاسیون قرار داریم. اینترانت در ارگان های دولتی ما، مثالی است که می توان به طیف کنترل ها و محدودیت های کشور به لحاظ مسائل فرهنگی و سایر به جای اینترنت عمل کند و نقش خود را به دلایل تفاوت های بومی گرایی و زیرساختی که می شود گفت در غالب کشورها وجود داشته و کشور ما هم در این خصوص مستثنی نیست تسری یابد. ساده سازی و تسهیل خدمات گمرکی با الحاق ایران به کنوانسیون کیوتو که پایه ی اصلی رویه های گمرکی در دنیاست، همچنین در این کنوانسیون می خوانیم «گمرک به منظور گسترش اعمال کنترل های گمرکی از فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک حداکثر بهره برداری را خواهد کرد.»

گزیده کتاب مباحث عمومی گمرک الکترونیک

یکی از پروژه های اولویت دار به تولید و نقش بی بدیل به توسعه و رونق اقتصادی جوامع تمرکز بروی «استارت آپ ها» می باشد به جهت همگامی با رشد علم و تکنولوژی عصر نوین و دیجیتال، گسترش استارت آپ ها یکی از تحولات اخیر در بستر تکنولوژی نوین بوده و جزو مشاغل جدید عصر دیجیتال و از بهترین مدل کسب و کار محلی در دنیای رقابتی امروز می باشد، یک پله ی صعود به سوی رونق اقتصادی، گسترش استارت آپ هایی است که بتوانند با تلفیق و الصاق به اجزاء اکو سیستم اقتصاد دیجیتال و گمرک موجب شروع یک تغییر بنیادی و ورود به دروازه های انقلاب صنعتی چهارم گردند و دنیا را تغییر دهند.

ضرورت تمرکز ما به استارت آپ ها یا کسب و کارهای نوپا و ایده ی افراد خلاق در حوزه های تولیدی و صنعتی از گام های موثر در مسیر پیشرفت علم و تکنولوژی عصر حاضر می باشد. ایران با داشتن سرمایه ی نیروی کار و جمعیت تحصیل کرده و قابل و افراد نخبه که به سرعت یک برنامه و طرح بکر استارت آپی راه اندازی کرده و در مسیر علمی تجارت الکترونیک فعال می شوند، شانس ایران را در مسیر تحقق کلید اهداف پیشرفت های دیجیتالی روز افزون می کند. استارت آپ عبارتند از یک کار و کسب نو، به فعالیت هایی گفته می شود که مربوط به بدنه ی تکنولوژی نوین و الکترونیک می باشد، تراوش ذهن خلاق بازیگران تجارت الکترونیک می باشد.

بحث داغ استارت آپ ها و تجارت الکترونیک در موقعیت کنونی و شرایط اقتصادی حاضر و مدیریت و ساماندهی و پیوستن شرکت های ملی استارت آپی به شرکت های بین المللی فعال موجب تغییرات و تحولات فراوان و کارآمدی در اقتصاد می گردد. وقتی که یکی از اعضای خانواده در یک نهاد خانوادگی برای تامین درآمد کار و کسب و فعالیت کوچکی خلق می کند در واقع شکل اولیه ی استارت آپ را تشکیل داده که در آن مطلوبیت و ارزشمندی و فرایند تبدیل فرصت ها و ظرفیت و عوامل انسانی و محیطی زمان حاضر به شکل بهینه، به خلق درآمد و ثروت انجام پذیرفته، موجب ایجاد دگرگونی و مزیت در خود نهاد خانواده و حیطه ی پیرامونی، به طیف وسیع تر در جامعه و آحاد مردم می شود.

صفحات کتاب :
40
کنگره :
‫‬‭HJ6609
دیویی :
‫‬‭352/448
کتابشناسی ملی :
6183431
شابک :
978-622-247191-0
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه مباحث عمومی گمرک الکترونیک