کتاب والدین سمی

روش های درمان آسیب های جسمی و روانی رفتارهای غلط والدین

امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب والدین سمی

کتاب والدین سمی کتابی خودآموز در مورد رفتارهای نادرست والدین و آثار مخرب آن در زندگی فرزندان در دوران کودکی و بزرگسالی‌شان است. سوزان فوروارد، نویسنده کتاب والدین سمی، بر اساس تجربیات و تحقیقاتش به عنوان یک روان‌درمانگر به این موضوع می‌پردازد که رفتار پدر و مادرها تا چه میزان بر زندگی فرزندان‌شان تأثیر می‌گذارد. خواندن کتاب والدین سمی به شما کمک می‌کند تا خود را از رفتارهای آزاردهنده والدین خود خلاص کنید.

همچنین، همه ما می ‌خواهیم بدانیم که آیا حق داریم با پدر و مادر خود مخالفت کنیم. سوزان فوروارد دلایلی را مطرح می‌کند که ثابت می‌کند مخالفت با پدر و مادر نه‌تنها اشکالی ندارد بلکه در برخی موارد ضروری نیز هست. با خواندن کتاب والدین سمی روش‌هایی را یاد می‌گیرید تا روابط خود را با والدین‌تان به تعادل رسانده و استقلال فردی خود را به دست بیاورید.

گزیده کتاب والدین سمی

چه کسانی والد یا والدین سمی هستند؟

معمولاً اکثریت پدران و مادرانمان هرازگاهی مجموعه‌ای از ناکارآمدی‌ها و اشتباهات را مرتکب می‌شوند من خود نیز این اشتباه را مرتکب شده‌ام که تأثیر بدی بر روی خود من و خانواده‌ام داشته است. چرا که انسان جایزالخطا است.

واقعیت این است که والدین در همه لحظات زندگی شان می‌خواهند کامل ترین و بی‌نقص ترین آدم زندگی فرزندانشان باشند و باید این را بگویم که این امری محال است. طبیعتاً هرازگاهی پدر و مادر بر سر فرزندانشان فریاد می‌کشند و با آن‌ها برخورد تندی داشته و آن ها دوست دارند کنترل فرزندان و رفتارها و تصمیمات شان را در دست بگیرند و حتی پدر و مادرانی وجود دارند که کودکانشان را تنبیه فیزیکی کرده‌اند.

اما سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است:آیامی‌توان این‌گونه والدین را ظالم یا سمی خطاب کرد؟ البته که نه. نمی‌شود به همه نسبت سمی بودن داد. پدر و مادر‌ها هم انسانند و مانند بیشتر انسان های دیگر از محرومیت ها، کمبودها و شکست‌هایی رنج می‌برند و اگر بین والدین و فرزندان عشق و توجه و اعتماد باشد، فرزندان بدون اینکه آسیب جدی به آن ها وارد شود می‌توانند با رفتارهای هر از گاه بد و ناخوشایند والدینشان کنار بیایند و آن را نادیده بگیرند.

صفحات کتاب :
300
کنگره :
‭HV699‬
دیویی :
‭362/829280973‬
کتابشناسی ملی :
7444668
شابک :
978-622-6136-91-4
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه والدین سمی