امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آشنایی با متون عرفانی

کتاب آشنایی با متون عرفانی اثر محسن پورمحمد توسط انتشارات میراث ماندگار منتشر شده است. فرهنگ غنی اسلامی مولفه های بسیاری را دل خود پرورش داده است. یکی از تاثیر گذارترین و غنی ترین این مولفه ها عرفان اسلامی است.

 انسان، چنان که قرآن کریم نیز بدان تصریح نموده است، موجودی فطرتا خداگراست و این گرایش نوعی احساس دوگانۀ بیگانگی دراین دیارخاکی و آشنایی و انس نسبت به دیار دیگر را در او ایجاد می کند و او را وا می دارد تا درجسوت جوی دیار اصلی و مبدأ راستین خویش برآید. عرفان اسلامی البته ریشه در وحی دارد،عارفان مسلمان معتقدند که وصول به مقصودکه با انسان کامل و حقیقت وحی است ممکن می گردد.

بر این اساس کتاب حاضر با توجه به سرفصل های درس قرائت متون عرفانی دانشگاه فرهنگیان تألیف گردید تا دانشجو معلمان گرامی را بر روان خوانی و درک سادة متون عرفانی فارسی توانا سازد.

گزیده کتاب آشنایی با متون عرفانی

عرفان در نخستین کاربرد اصطلاحی خود، همراه بوا کلمۀ شاخه ای از معرفت بشری است که در تعریف آن گفته اند طریقۀ معرفت نزد آن دسته از صاحب نظران است که بر خلاف اهل برهان، در کشف حقیقت برذوق و اشراق، بیش تر اعتماد دارند تا بر عقل و استدلال. درنتیجه تصوف علوم شناخت، شهود و معرفت خدای متعال خواهد بود.

عرفان، معرفتی مبتنی برحالت روحانی و وصف ناپذیر است که در آن حالت، این احساس برای انسان پیش می آیدکه ارتباطی مستقیم و بی واسطه با وجود مطلق یافته، و این احساس، البته حالتی روحانی ورای وصف و حد وصف ناپذیر است که طی آن، ذات مطلق را نه با برهان، که با ذوق و وجدان درک می کند.

صفحات کتاب :
162
کنگره :
BP285
دیویی :
297/825
کتابشناسی ملی :
6127175
شابک :
978-600-314615-0‬‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه آشنایی با متون عرفانی