کتاب هنر زندگی آسوده صوتی

۹۹ تمرین روزانه از یک راهب ذن برای یک عمر زندگی با آرامش و لذت

امتیاز
5 / 4.3
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هنر زندگی آسوده

کتاب هنر زندگی آسوده اثر شونمیو ماسونو توسط مرجان ایمانی ترجمه شده است. «شونمیو ماسونو» راهب بودایی مطرحی است، اما البته اگر تصور کنیم راهب یعنی کسی که در معبدی وسط جنگلی انبوه زندانی است و ریاضت می‌کشد، کاملاً اشتباه رفته‌ایم! ماسونو یکی از برجسته‌ترین طراح‌های جهان است. او را رهبر و پیشرو طراحی باغ در ژاپن می‌دانند. باغ‌هایی که به «باغ ذن» معروفند و در آن‌ها از سنگ و صخره استفاده می‌شود. ماسونو استاد طراحی محیطی و رئیس یک شرکت طراحی نیز هست که تا کنون پروژه‌های بزرگی را در سراسر جهان طراحی و اجرا کرده است.

ویژگی‌ اصلی کتاب هنر زندگی آسوده این است که نویسنده ارتباط درستی با دنیای مدرن دارد. بنابراین توصیه‌ها و تمرین‌هایی که در این کتاب آمده است، توجه به واقعیت امروز زندگی نوشته شده، نه فلسفه‌ای مربوط به قرن‌ها پیش. همین موضوع این اثر را کاربردی‌تر و محبوب‌تر می‌کند.

گزیده کتاب هنر زندگی آسوده

به نظر شما در زندگی روزمره کسی هست که وقت اضافی داشته باشد تا به چیزی فکر نکند؟ معمولاً همهٔ افراد می‌گویند حتی یک دقیقه هم وقت اضافی برای این کار ندارند. همهٔ ما در زندگی تحت فشار حجم کارها و مشغله‌های زیادی هستیم و همیشه با کمبود وقت مواجهیم. زندگی در عصر مدرن بسیار شلوغ‌تر و پرهیاهوتر از زندگی در روزگاران دیگر تاریخ است.

هر روز به طور دایم در تلاش هستیم وظایف و مسئولیت‌های‌مان را تا حد توان به سرانجام برسانیم. اگر این رویه را ادامه دهیم، ناخودآگاه از اصل وجودی خود و از شادی حقیقی فاصله می‌گیریم و این موضوع کاملاً اجتناب‌ناپذیر است.

پس هر روز فقط ده دقیقه از وقت خود را به سبک کردن ذهن‌تان اختصاص دهید. به فکر نکردن به هیچ‌چیز. فقط سعی کنید ذهن‌تان را پاک و بار آن را سبک کنید. در این ده دقیقه خودتان را از بند همهٔ امور و مشغله‌های زندگی رها کنید.

به احتمال زیاد در این مدت افکار گوناگون به ذهن‌تان هجوم می‌آورند، اما شما سعی کنید آن‌ها را یکی یکی از ذهن‌تان دور کنید. با این کار به‌آرامی توجه‌تان به سمت لحظهٔ حال جلب می‌شود. هنگامی که امور دیگر، تمرکز و توجه شما را منحرف نمی‌کنند، خود ناب و حقیقی‌تان ظهور می‌کند. اختصاص زمانی برای این‌که به هیچ چیز فکر نکنید، نخستین گام در راه ساختن زندگی آسوده است.

سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
191
کنگره :
BQ9265/6
دیویی :
294/3927
کتابشناسی ملی :
7411972
شابک :
978-622-7383-07-2‬‬‬

کتاب های مشابه هنر زندگی آسوده