امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کونگ فوی سلامت و ذن

کتاب کونگ فوی سلامت و ذن اثری از داریوش قاسمیان دستجردی است و به رابطه ورزش کونگ فو، سلامت ذهن و جسم و همچنین انجام تمرین‌های مدیتیشن و مراقبه می‌پردازد.

شکل‌گیری کونگ فوی سلامت و ذن برمی‌گردد به ۴۸ سال تجربه و دانش من در زمینه ورزش... و اینکه با آرامش و استمرار در درازمدت، تأثیر آن را بر سلامتی خود به وضوح دیده‌ام؛ ... تأکید در این سبک، بر ورزش است با تمرکز بر هماهنگی روح و جسم و در نتیجه: سلامت جسمی با حرکات نرمشی و ورزشی این سبک، و سلامت روحی با بهره‌گیری از ذن: رها شدن ذهن... و مدیتیشن: تمرکز و فکر کردن...؛ کل فلسفه، حرکات نرمشی، تکنیک‌ها، طراحی لباس، طراحی سالن، و نظم و ترتیب دقیق در کلاس، همگی در مسیر نظم و تعادل طراحی شده‌اند، و برای همه سنین با هر نوع توانایی جسمی و روحی سازگار هستند...؛ یک کونگ فوکار سلامت و ذن یک انسان سالم و قوی است که به مبارزه فکر نمی‌کند، ولی آمادگی جسمی و روحی بسیار بالایی برای دفاع از خود را دارد....

کتاب کونگ فوی سلامت و ذن بر اساس روش کونگ فو توآ نوشته شده است. این ورزش و تمرینات آن به شما آمادگی روحی و جسمی بالایی می‌دهد و به حفظ سلامتی شما کمک می‌کند.

گزیده کتاب کونگ فوی سلامت و ذن

ذن و مدیتیشن برای خالی کردن ذهن از تصاویر و گفته های بی اهمیت و در نتیجه تمرکز داشتن بر روی لحظه ی حال و همچنین ارتباط یافتن و اتصال روح با عمق هستی و کائنات انجام می شوند ...؛ تمام عبادات در ادیان و عقاید متفاوت نیز به همین منظور انجام می شوند...؛ همچنین نقاشی، کتاب خواندن، پیاده روی، ورزش، مسافرت و... همگی باعث رها شدن از تصاویر خسته کننده در ذهن و برای آرامش یافتن بسیار مفید هستند، چون ذهن و روح در این چیزهای جدیدی که می بیند شاد و تازه می شود... و البته این فرصت را به روح خود می دهد تا با خدا و با کائنات، هرچند لحظاتی کوتاه و در ضمیر ناخودآگاه خود ارتباط برقرارکند.

ذن می تواند در دو بخش انجام شود: ۱. ذن روح، به معنی آرامش مطلق و بدون هیچ نوع فکر و تصویر ذهنی که در اثر آن، روح به اتصال با هستی و به روشنگری برسد. ۲. ذن جسم، به معنی ریلکس کردن بدن و رها شدن جسم و در نتیجه جدا شدن از زمین. مجموعه ی تمرینات کلاس کمک می کند تا به ذن جسم و روح نزدیک شویم.

صفحات کتاب :
47
کنگره :
‏‫‬‭GV11۱4/7
دیویی :
‏‫‬‭796/8159
کتابشناسی ملی :
7503597
شابک :
978-622-6746-36-6‬‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه کونگ فوی سلامت و ذن