کتاب ترتیب موضوعی ترجمه برخی آیات و سور قرآن pdf رایگان

امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ترتیب موضوعی ترجمه برخی آیات و سور قرآن

کتاب ترتیب موضوعی ترجمه برخی آیات و سور قرآن تألیف داریوش قاسمیان دستجردی (۱۳۳۹) است. مؤلف درباره لزوم نگارش این کتاب در مقدمه آورده است: ‌از آنجایی‌ که‌ آسان‌ نمودن‌ روخوانی‌ و درک‌ قرآن‌ به‌ منظور عمل‌ به‌ فرمان‌ آفریدگار جهان‌ در زندگی‌ خاکی‌ مورد نظر و هدف‌ این‌ کتاب‌ است‌ و اینکه‌ توجه‌ مؤ‌منان، خوانندگان و محققین محترم‌ به‌ نکات اصلی و‌ ضروری‌ تأکیدات‌ الهی‌ در قرآن‌ جلب‌ گردد، بخش‌ها و محورهای‌ اصلی‌ بحث‌های‌ قرآنی‌ را به‌ شکل‌ مختصر و مفید و در قالب ۲۳ عنوان تفکیک و گردآوری‌ نموده‌ تا از نظر کاربردی‌ قابل‌ رجوع‌ باشند. به‌ عنوان‌ مثال‌ در بحث‌ انفاق‌ و بخشش‌ از مال‌ و دارایی‌ و بخل‌ نورزیدن‌ از آنچه‌ خداوند از فضل‌ و کرم‌ خود روزی‌ بندگانش‌ گردانده‌ سعی شده است‌ که‌ با ارایۀ آیات مربوطه در یک بخش مستقل‌ به‌ حقیقت‌ آنچه‌ خداوند بنده‌ خود را به‌ آن‌ خطاب‌ و متذکر شده‌ توجه کرده و هدایت‌ گردیم.

 چرا که‌ در روز حساب‌ خداوند از ما سؤ‌ال‌ نخواهد نمود که‌ در قرآن‌ چند آیه و یا چه جزییات تخصصی‌ راجع‌ به‌ انفاق‌ آمده،‌ بلکه‌ می‌فرماید با آیات‌ بسیار سعی‌ نمودم‌ تو را متوجه‌ کنم‌ که‌ مال‌ دنیا فانی‌ است‌ بنابراین‌ آیا حاضر می‌شوی‌ در دو روز محدود و گذرای‌ دنیای‌ فانی‌ بخشی‌ از مال‌ خود را به‌ اطرافیان‌ و افراد محتاج‌ ببخشی‌ که‌ آن ها نیز از رنج‌ مشکلات‌ مالی‌ تا حدی‌ فارغ‌ گشته‌ و بتوانند یک‌ زندگی‌ ساده‌ و طبیعی‌ را بگذرانند، و خداوند از تو بخاطر ایمان‌ و خیرخواهی‌ انسانی‌ات‌ راضی‌ باشد؟ یا خیر و نعمت‌ و فضل‌ خدا را بر خود انکار می‌کنی‌ و همچون‌ قارون‌ تصور می‌کنی‌ آنچه‌ بدست‌ آورده‌ای‌ به‌ مدد علم‌ خود بوده‌ و همه‌ را مال‌ خود می‌دانی‌ و از بخشش‌ بخشی‌ از آن‌ به‌ نیازمندان‌ بخل‌ و دریغ ‌می‌ورزی.

گزیده کتاب ترتیب موضوعی ترجمه برخی آیات و سور قرآن

خداوند نور آسمان ها و زمین است، مَثَلِ نورش چراغدانی را می ماند با چراغ که آن چراغ در میان شیشه ای است و آن شیشه چون ستارة درخشان، این چراغ با روغنی افروخته می شود که از درخت پر برکت زیتونی گرفته شده است که نه شرقی است و نه غربی و بدون تماس با آتش در حد شعله ور شدن است، نوری است افزون بر نور، خداوند هر کس را بخواهد به نور خود هدایت می کند و برای مردم مثال ها می آورد، خداوند بر همه چیز آگاه است. آن نور در خانه هایی است که خداوند اجازه داده است که نامش در آنجا بلند شود و صبح و شام در آن برایش تسبیح گویند.

صفحات کتاب :
322
کنگره :
‏‫‬‭BP66/6‏‫‬‭/ق2ت4 1394
دیویی :
‏‫‬‭297/12
کتابشناسی ملی :
3967283
شابک :
978-600-04-3569-1
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه ترتیب موضوعی ترجمه برخی آیات و سور قرآن