امتیاز
5 / 0.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 18,000
خرید چاپی
ت 35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زلال مثل لبخند جواد

زلال مثل لبخند جواد زلالی است از زندگی ملکوتی شهید جواد میرزا علی مازندرانی تنها پسر خانواده مازندرانی که در جریان مبارزات انقلاب قرار می گیرد و پیروزی انقلاب مانند بسیاری از جوانان هم سن و سالش او را به حضور در نهاد مقدس سپاه پاسداران هدایت می‌کند. شهید مازندرانی با تلاش بسیار خانواده اش را برای حضور در کردستان راضی می کند و راهی آن منطقه می شود.

جواد مازندرانی با نام جهادی محمدحسین فلاح در واحد اطلاعات غرب شروع به فعالیت می کند و به مبارزه با بسیاری از اقدامات ضدانقلاب در آن منطقه می پردازد و موجب توبه بسیاری از افراد فریب خورده توسط گروهک های کوموله و دموکرات می شود. شهید مازندرانی در جریان شناسایی و انهدام یکی از خانه های تیمی به شهادت رسید.

درباره نویسنده کتاب زلال مثل لبخند جواد

آمنه آدینه نویسنده کتاب زلال مثل لبخند جواد درباره چگونگی تدوین این اثر می گوید:‌ من در کنار مادر شهید و همرزمان ایشان احساس کوچکی می‌کنم. این شعار نیست، همیشه برای خودم زمزمه می‌کنم ای کاش از ما نپرسند که بعد از شهدا چه کردید. من به عنوان نویسنده این آثار همانند مادر شهید احساس مالکیت می‌کنم و از آن با عبارت «شهید من»‌یاد می‌کنم. ما اگر بتوانیم این خاطرات را حفظ کنیم و برای آیندگان ثبت شود، این خاطرات، شهدا را جهانی خواهند کرد.

 تاریخ جنگ ما در دنیا بی‌نظیر است باید گفت در کشورهای دیگر که متجاوز هم بوده‌اند چنان قهرمان‌سازی می‌کنند و اسطوره می‌سازند که غیرقابل باور است. اما جالب اینکه ما این همه انسان‌های بزرگ داریم که هر یک می‌توانند شخصیت جهانی باشند و حتی ادبیاتمان را جهانی کنیم اما کم کاریم. (به نقل از سازمان بسیج مستضعفین)

صفحات کتاب :
181
کنگره :
‏‫PIR8333‭‬ ‭/د83‭ز8 1395‬
دیویی :
‭8‮فا‬3/62‬
کتابشناسی ملی :
4269718
شابک :
978-600-6959-13-9
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه زلال مثل لبخند جواد