امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
ت 25,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب طاهر کردستان

کتاب طاهر کردستان شانزدهمین کتاب از مجموعه کتاب‌های چشمان آسمانی انقلاب اسلامی است. این اثر به قلم علی الله سلیمی ‏‫زندگی‌نامه داستانی شهید حسن طاهرنژاد است.

شهید حسن طاهرنژاد از بچه‌های اطلاعات-عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال‌های اولیه جنگ بود. وی در بهار سال 1338 در شهرری به دنیا آمد. پیش از انقلاب و از دوران نوجوانی و جوانی در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی مسجد و محله فعال و مؤثر بود. در دوران مبارزات قبل از انقلاب و تظاهرات و راهپیمایی‌ها هم نقش پررنگ و مهم طاهرنژاد نشان دهنده شجاعت و فداکاری وی در همراهی با نهضت اسلامی است، به طوری که در آن سال‌ها دو بار توسط ساواک دستگیر و زندانی می‌شود.

در سال 1358 با توجه به فضای ملتهب منطقه کردستان که توسط گروهک‌های ضد انقلاب ایجاد شده بود به کامیاران رفت و به عنوان یکی از اعضای موثر سازمان پیشمرگان کرد مسلمان مشغول خدمت به مردم مظلوم کردستان شد. پس از آزادسازی دهگلان هم مدتی در سمت مسئول سازمان پیشمرگان به فعالیت پرداخت.

وی در سال 1359 وارد واحد اطلاعات سپاه شد و با توجه به لیاقت و کاردانی در این بخش به جبهه‌های جنگ اعزام شد. در همین سال با زهره خوش‌نظر ازدواج کرد که ثمره آن دو فرزند به نام‌های مهدی و لیلا است.

سال 1362 در عملیات بیت‌المقدس مجروح شد و پس از بهبودی مدتی به عنوان قائم مقام پادگان توحید و سپس به عنوان مسئول واحد اطلاعات و عضو شورای فرماندهی سپاه شهرری مشغول خدمت گردید. پس از آن، مدتی با حفظ سمت وارد سپاه ورامین شد و پیوسته در جبهه‌های نبرد حضور می یافت. وی با توجه به علاقه اش به خطه و مردم کردستان با جلب رضایت مسئولان خودبعد از مدتی عازم آن دیار شدو به مسئولیت واحد اطلاعات- عملیات قرارگاه حمزه سیدالشهدا منصوب گردید.

شهید طاهرنژاد برای انجام خدمت در این مسئولیت خطیر سر از پا نمی‌شناخت، به طوریکه خود را مدیون مردم کردستان می‌دانست. اوسرانجام در آخرین روز بهار سال 1363 در 25 سالگی در شب 21 ماه مبارک رمضان حین عملیات پاکسازی یکی از روستاهای منطقه سرو آذربایجان غربی از عوامل ضدانقلاب با نام «لیلة‌القدر»به فیض شهادت نائل گردید. کتاب طاهر کردستان در یازده فصل تنظیم شده و در انتهای کتاب وصیت‌نامه و تصاویری از شهید گنجانده شده است.

دیویی :
‫‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
3006919
شابک :
978-600-93507-4-2
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
148
کنگره :
‫PIR8098 ‭/ل9585‫‬‮‭ط2 1395

کتاب های مشابه طاهر کردستان