نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مجاهدین در بوسنی؛ تروریست یا رزمنده

کتاب مجاهدین در بوسنی؛ تروریست یا رزمنده نوشته حسن افندیچ و ترجمه محمدباقر پی‌پل‌زاده وضعیت مسلمانان بوسنی و هرزگوین، قبل و بعد از استقلال را روایت می کند. نویسنده این کتاب از فرماندهان طرفدار آمریکاست. در این کتاب آمده است که بسیاری از این مجاهدین، عوامل سرویس‌های اطلاعات غربی بودند و حتی مسلمان نبودند. رهبران این گروه نیز با مقامات کشورهای اروپایی در ارتباط بودند و برای آن ها گزارش ارسال می‌کردند.

کتاب مجاهدین در بوسنی؛ تروریست یا رزمنده به واقعیت و جنگ بوسنی و هرزه گوین می پردازد. و با تبیین نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی با نثری بلیغ و متکی بر اطلاعات دقیق نویسنده که خود یکی از مقامات ارشد نظامی و سیاسی بوسنی است، مخاطب را در جریان جزئیات مسائل امنیتی و نظامی منطق نبرد می گذارد.

این کتاب در فضا و جو تبلیغاتی ضدبوشنیاکی و ضدایرانی از سوی غربی ها و صرب ها در سال های بعد از جنگ به رشته تحریر درآمده و در پی ارائه پاسخی روشن و منطقی به ابهامات و کنجکاوی های پژوهشگران و محققین روابط بین الملل است.

گزیده کتاب مجاهدین در بوسنی؛ تروریست یا رزمنده

می توان با رضایت کامل اعلام کرد که ایرانی ها به سفارشی که آیت الله خامنه ای به آن ها کرده بود، به خوبی عمل کردند و در طول جنگ با حداکثر توان در خدمت مسلمانان بوسنی قرار گرفتند. ایران تنها کشوری بود که به شکل سازماندهی شده پرسنل خود را به بوسنی اعزام و دقیقاً مأموریت این پرسنل را مشخص کرد.

آن ها به خوبی محموله ها را به دست مردم می رسانند و کمک هایی هم تقدیم مراکز آموزش نظامی ارتش بوسنی می کردند. ایرانی ها از تجربه بالایی برخوردار بودند، چون چندین سال درگیر جنگ با عراق بودند.

صفحات کتاب :
294
کنگره :
‫DR1313/7 ‭/ف3‫‭‮الف‬7 1397
دیویی :
‫‬‮‭949/703
کتابشناسی ملی :
5439092
شابک :
978-600-6959-15-3
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه مجاهدین در بوسنی؛ تروریست یا رزمنده