نظر شما چیست؟

معرفی کتاب قهرمان گمشده

کتاب قهرمان گمشده اثر محسن مطلق زندگی نامه داستانی شهید محمدحسین نیری را به تصویر می‌کشد که توسط انجمن پیشکسوتان سپاس در قالب مجموعه چشمان آسمانی انقلاب اسلامی منتشر شده است.

کتاب قهرمان گمشده روایت مجاهدت خالصانه شهید محمدحسین نیری را درون خود جای داده است. او از آن دسته از رزمندگانی بود که اعتقاد داشت در همه جبهه‌ها برای مبارزه با ظلم و ستم و برای صدور اندیشه انقلاب باید تلاش و جهاد کرد.
محمدحسین، قهرمان گمشده ای است که در دوران مبارزه علیه رژیم طاغوت در صف مبارزان بود و از شاگردان آیت الله حق شناس محسوب می‌شد.

او با پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از نیروهای انقلابی فعال در حفظ امنیت و دستاوردهای انقلاب بود. با ورود امام خمینی (ره) به وطن در کمیته حفظ و حراست از امام (ره) مشغول شد و پس از آن وارد کمیته‌های مردمی شد و به خدمت به انقلاب اسلامی پرداخت.

سال ۱۳۵۸هنگام حمله شوروی سابق به افغانستان محمدحسین نیری نزد امام(ره) در قم رفت و برای حضور و مبارزه در کنار شیعیان افغانستان از ایشان کسب تکلیف کرد.
امام خمینی (ره) با این امر موافقت و از مردم افغانستان حمایت کردند.

شهید نیری به همراه گروهی از دوستانش راهی این سفر پرخطر شد و به نیروهای مجاهد افغانستان پیوست.

محمدحسین به خاطر اشرافی که به روحیات مردم افغان در محله زندگی خود پیدا کرده بود، خیلی زود در افغانستان جذب نیروهای جهادی شد و با جوانان مجاهد این خطه ارتباط برقرار کرد و آن ها را به ایستادگی در مقابل متجاوزان تشویق نمود و خود در کنار افغان ها با رشادت و مردانگی مبارزه کرد. محمدحسین قهرمان گمشده ای است که در آن سوی مرزها جایی فراتر از وطن مادری آرام می گیرد.

 

برای تهیه و خرید کتاب قهرمان گمشده از محسن مطلق از طریق فروشگاه اینترنتی فراکتاب اقدام کنید.

صفحات کتاب :
131
کنگره :
‫PIR8211‭‬ ‭/ط643‫‬‭ق9 1394
دیویی :
‫‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
3052407
شابک :
978-600-93507-6-6
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه قهرمان گمشده