امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
130,000
15%
ت 110,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آقا سعید

کتاب آقا سعید به قلم محمدمهدی همتی، زندگینامه شهید سید محمدسعید جعفری را روایت می‌کند. شهید سیدمحمدسعید جعفری، هجدهم بهمن سال ۱۳۳۱ در شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه به‌دنیا آمد. به‌استناد شجره‌نامه خانوادگی، او چهلمین نواده امام‌حسن مجتبی (ع) و از نسل عبدالقادر غوث گیلانی بود. وقتی سعید به‌دنیا آمد، پدرش سیدکاظم، مسئول گمرک مرز خسروی بود.

در آن دوره، یک بار غلام‌رضا برادر شاه ملعون رژیم پهلوی می‌خواست محموله‌ای را بدون بازرسیِ گمرک به کشور وارد کند؛ اما سیدکاظم جعفری مخالفت کرد و این مخالفت باعث شد او را به بوشهر منتقل کنند؛ در حالی‌که سعید چند ماه بیشتر نداشت. به این ترتیب کودکیِ سعید در بوشهر گذشت تا اینکه پدرش مسئولیت گمرک فرودگاه مهرآباد تهران را به‌عهده گرفت.

شخصیت سیدمحمدسعید بسیار پرجاذبه و اثرگذار بود و جوانان بسیاری گرد او جمع شده بودند. او جلسات متعددی برای آموزش قرآن کریم و اعتقادات اسلامی راه‌اندازی کرده بود. سعید در هر محله‌ای چند نفر از دوستانش را سازمان‌دهی کرده بود که مسئولیت جذب جوانان و برگزاری جلسات را به‌عهده داشتند. جلساتی نیز در میان طلاب کرمانشاه و نیز در دانشگاه رازی و دانشکده تربیت دبیر سنندج تشکیل داده بود.

مستند آقا سعید

مستند «آقا سعید»، با موضوع زندگی سعید جعفری شهید ۲۷ ساله‌ای که سال ۵۹ به شهادت رسید، ساخته شده است و به ابعاد مختلف شخصیت وی از زبان هم‌رزمانش می‌پردازد. شهید سپهبد علی صیاد شیرازی از جمله کسانی است که در مستند «آقا سعید» از خاطرات و تاثیری که از شهید جعفری گرفته است، می‌گوید. فیلم آقا سعید
صفحات کتاب :
666
کنگره :
‭DSR1626‬
دیویی :
955/0843092
کتابشناسی ملی :
8696512
شابک :
978-622-7629-38-5
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه آقا سعید