کتاب جاودانه ی تاریخ

شخصیت امیر المؤمنین‌علی‌ (علیه‌السّلام) در بیان حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 24,000
خرید چاپی
65,000
10%
ت 58,500
نظر شما چیست؟

کتاب جاودانه تاریخ نوشته حضرت آیت‌الله سید‌علی خامنه‌ای(مد‌ظله‌العالی) است. این کتاب را انتشارات انقلاب اسلامی منتشر کرده است و به شخصیت امیرالمومنین علی (ع) در بیان رهبر انقلاب می‌پردازد.

معرفی کتاب جاودانه تاریخ

مقام معظم رهبری انقلاب از آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز سخنرانی‌هایی درباره شخصیت والا مقام امیرالمومنین داشته‌اند که برخواسته از قلب تاریخ و راهنمای آینده امت‌های اسلامی است.

اینک کتاب «جاودانه تاریخ» از انتشارات انقلاب اسلامی به کتاب‌رسان آمده‌است تا شیوه زندگی ما در فردی و اجتماعی را با سیره مولای متقیان تطابق دهد و موجب رشد افراد و جوامع ما در هزاران سال پس از شهادت آن نور هدایت گردد.

به همین جهت در فصل اوّل و دوّم به نامتناهی بودن آن وجود مبارک اشاره می‌شود و سپس در فصول سوّم،چهارم و پنجم احادیثی نقل می‌شود که پیامبر اکرم(ص) و دیگر ائمه در رسای ایشان گفتند؛ فصول ششم و هفتم معرفی کننده ایشان به عنوان شخصیتی جامع و متوازن است که پس از آن در فصول هشتم تا بیست‌وسوّم به شرح هر یک از آن ویژگی‌های منحصربه‌فرد می‌پردازد.

و اما در پایان سه فصل ویژه وجود دارد که یکی با عنوان «امیرالمؤمنین علیه‌السلام؛ قدرتمندی مظلوم» روایتگر تکه‌هایی اندوه بار از تاریخ است و دیگر فصل نیز، به رابطه‌ی عاشقانه‌ی ما شیعیان و محبّان حضرت با امیرالمؤمنین(ع) اشاره می‌کند و بر اسای تمامی مطالب بیان شده مخاطب را به سوی فصل آخر با موضوع نیاز شدید ما به الگوگیری از ایشان می‌رویم.

متن کتاب جاودانه تاریخ

جوانی پرشور و پر حماسه ی او، الگوی جوانان است. حکومت سراسر عدل و انصاف او، الگوی دولتمردان است. زندگی ساپا مجاهدت و ساپا مسئولیت او، الگوی همه ی مومنان استو آزادگی او، الگوی همه آزادگان جهان است و سخنان حکمت آمیز و درس های ماندگار او، عالمان و دانشمندان و روشنفکران است.

خلاصه کتاب جاودانه تاریخ

این کتاب در بیست و شش فصل با توجّه به تبیین ابعاد متعدّد شخصیّت حضرت علی(علیه‌السّلام) در بیانات مقام معظّم رهبری تنظیم شده است.
فصل اوّل و دوّم کتاب به نامتناهی بودن شخصیّت حضرت و آوازه‌ی عالمگیر ایشان اختصاص یافته است. در فصول سوّم، چهارم و پنجم شرح احادیثی که از زبان پیامبراکرم، امام مجتبی و امام صادق(علیهم‌صلوات‌الله) در توصیف امام علی(علیه‌السّلام) وارد شده، مورد استفاده قرار گرفته است.
در فصول ششم و هفتم با جامعیّت و توازن شخصیّتی حضرت آشنا می‌شویم و هر کدام از فصول هشتم تا بیست‌وسوّم به شرح یکی از ویژگیهای بارز ایشان اختصاص دارد. ویژگیهایی همچون:
ایمان، اخلاص و تقوا، صبر و بصیرت، عبادت، فارغ بودن از خودخواهی، ایثار و انفاق، زهد، تسلیم بودن در برابر پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله)، انتخاب سخت‌ترین‌ها، جهاد و تلاشگری، عدالت، شجاعت، اصولگرایی و صلابت، قاطعیّت در جنگهای داخلی، مراقبت از بیت‌المال، یتیم‌نوازی و توجّه به فقیران.
عنوان فصل بیست‌وچهارم کتاب، «امیرالمؤمنین(علیه‌السّلام)؛ قدرتمندی مظلوم» است و در آن به مظلومیّتهای ایشان با وجود قدرتمندی و جنگ‌آوری حضرت، اشاره میشود.
«رابطه‌ی عاشقانه‌ی ما با امیرالمؤمنین(علیه‌السّلام)» موضوع فصل بیست‌وپنجم کتاب است که در آن، به دلدادگی ما به ایشان و لوازم این محبّت پرداخته شده، و فصل آخر کتاب به بحث نیاز ما به الگویی همچون امام علی(علیه‌السّلام) اختصاص یافته است.

خرید کتاب جاودانه تاریخ

این کتاب را در فراکتاب با تخفیف دریافت کنید.

صفحات کتاب :
358
کنگره :
‫‭DSR1692/‮ع‬8‬‭ج2 1399‬
دیویی :
955/0845092
کتابشناسی ملی :
8744631
شابک :
978-600-8218-09-8
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه جاودانه ی تاریخ