نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب ایلیا 1 و 2، به قلم امین توکلی یک مجموعه داستان دنباله‌دار مصور یا کمیک استریپ می باشد از انتشارات کمیکا. کتاب‌های کمیک یا داستان مصور، کتاب‌هایی هستند که به کمک تصویر، داستانی را برای شما روایت می‌کنند.کتاب‌های کمیک امروزه در سراسر دنیا طرفداران بسیاری پیدا کرده و جزء محبوب‌ترین‌هاست. در این کمیک شما تصاویر و متن‌ها را از سمت راست به چپ و از بالا به پایین دنبال می‌کند.

معرفی کتاب کمیک ایلیا جلد 1 و 2

شاید وقتی اسم کمیک را می‌شنویم ناخودآگاه ذهنمان به سمت دنیای غرب (و برای بعضی‌ها هم به شرق آسیا و دنیای مانگاها) پرواز کند و به داستان‌هایی مثل بتمن، سوپرمن، اسپایدرمن و کمپانی‌های بزرگ ناشر کمیک‌ها فکر کنیم. البته با توجه به حضور پررنگ رسانه‌ای و اقتباس‌های فراوانی که از این شخصیت‌ها و داستان‌ها می‌شود، چندان هم عجیب به نظر نرسد.
اما حالا می‌خواهیم شما را با دریچه‌ای جدید در دنیای کمیک بوک‌ها آشنا کنیم، جایی در داخل همین ایران خودمان که تیم کمیک نویسی «کمیکا» مسیری نسبتاً تازه و پُرچالش را انتخاب کرده است. خلق سری کمیک ایلیا می‌تواند شروع کننده مسیری باشد که در آن پتانسیل گروه‌های خلاق و هنرمند داخلی به نمایش کشیده شوند. مجموعه ایلیا با محوریت شخصیت‌های ابرقهرمان ایرانی تولید می‌شود.کتاب‌های این مجموعه درباره زندگی 4 نوجوان از اقشار مختلف جامعه خواهند بود که طی اتفاقاتی به قدرت‌های خارق‌العاده دست پیدا می‌کنند و با نیروهای شریر و اهریمنی مبارزه می‌کنند.روایتگر داستان نوجوانی به اسم «امیرعلی» است که به همراه خواهر و مادرش، یک خانواده نسبتاً عادی ایرانی را تشکیل داده‌اند. امیرعلی علاوه بر خانواده‌اش، رابطه‌ای نزدیک با چند نفر از دوستان هم‌مدرسه‌ایش با نام‌های «مرتضی»، «آرش» و «کامران» دارد. دوستانی که تقریباً تمام وقت خود را با آن‌ها می‌گذراند.
علاوه بر داستان درگیر کننده این مجموعه، بزرگ‌ترین نقطه قوتِ کمیک‌های ایلیا طراحی‌های بصری آن‌ها است. موردی که بزرگ‌ترین تفاوت یک داستان کمیکی با یک داستان متنی است و تیم کمیکا هم در این جا اوج هنر خود را نشان می‌دهد، طراحی‌های چشم نواز و کم‌نظیری را به مخاطبانش عرضه می‌کند و اصلاً در این مورد چیزی کم نمی‌گذارند.
نه تنها طراحی‌های روی جلد، بلکه طراحی‌های درون کمیک با جزئیات و حس سرزندگی بالا به سادگی می‌تواند مخاطبین را ترغیب به ادامه خواندن داستان کند. این طراحی‌های بصریِ چشم‌نواز که با چاپ عالی و با کیفیت ترکیب شده‌اند، هر جلد از این کمیک‌ها را اثری ارزشمند جلوه می‌دهند.
در کتاب‌های «ایلیا» استانداردهای دنیا در زمینه کمیک استریپ رعایت شده است و از لحاظ ساختار و جلوه‌های بصری و تکنیکی جذابیت بالایی دارد. همچنین در این مجموعه در بحث‌های قهرمانی بر اساطیر ایرانی تاکید و ویژگی‌های آنها استخراج شده است. این کار در قالب جدید و شخصیت‌های به روز که قابل همذات پنداری باشند، انجام شده است. تعالیم اسلامی چون انسان کامل، اخلاق و عرفان هم به‌صورت ساده‌سازی‌شده در داستان‌های این مجموعه مستتر هستند.
زمان شکل‌گیری اتفاقات داستان‌های مجموعه «ایلیا» خلاف کمیک‌استریپ‌های پیشین، زمان حال است. علت این امر هم همذات‌پنداری بیشتر و کم‌شدن فاصله مخاطب با شخصیت‌های داستانی است. کتاب ایلیا جلد اول و دوم این مجموعه هست که در یک جلد منتشر شده است. کمیک ایلیا، ضمن داشتن آموزش‌های مناسب اخلاقی و رفتاری برای کودکان، یک سرگرمی جذاب و ماجراجویانه، با کیفیت بالای تصویر و قصه برپایه‌ی فرهنگ خانواده‌های ایرانی فراهم آورده است.

خلاصه کتاب ایلیا 1 و 2

داستان ایلیا از جایی شروع می‌شود که امیرعلی برای پیدا کردن داروهای مادر بیمار خود به همراه دوستان همیشگی‌اش قدم به یک گلخانه می‌گذارد. گلخانه‌ای که فقط در ظاهر یک گلخانه است ولی در واقع آزمایشگاه غیرقانونی و پیشرفته محسوب می‌شود. مکانی که آغازگر تغییر مسیر زندگی امیرعلی و تبدیل او به قهرمانی خواهد بود که مردم شهر را از چنگ شرارتی که زیر خاکستر مدفون بوده نجات می‌دهد.در داستان کتاب ایلیا تولد یک قهرمان 2 می‌بینید که در آن آزمایشگاه سری با تغییرات داروها و مواد غذایی، انسان‌ها را به موجوداتی عجیب و ترسناک تبدیل می‌کنند و قرار است که این داروها را در کل شهر توزیع کنند.
امیرعلی باید بین نجات مادرش و نجات شهر، یکی را انتخاب می‌کرد. انتخاب سختی که پای همه را سست می‌کند، اما او تصمیم گرفت با گذشتن از مادرش و فدا کردن خودش، آزمایشگاه را منفجر کرده و از این طریق شهر را نجات دهد. اما در لحظه‌ی انفجار اتفاق عجیبی می‌افتد، اتفاقی که همه چیز را عوض خواهد کرد و امیرعلی را وارد دنیای ناشناخته‌ای می‌کند.
داستان، روندی منطقی دارد و بدون این که عجله‌ای برای روایتش خرج شود، به خوبی شخصیت‌ها و اتفاق‌ها را معرفی و پیش می‌برد. اضافه شدن ویژگی ‌هایِ فرهنگِ ایرانیِ زمان حال به این کمیک باعث خلق تجربه‌ای جدید برای کمیک دوستان خواهد بود.
شخصیت‌های کلیدی ماجرا هم تا به اینجای کار همگی هماهنگ با داستان و در عین حال دوست داشتنی بوده‌اند که کمک فراوانی به پیشرفت روایت می‌کنند. آن‌ها به خوبی برای مخاطبان معرفی می‌شوند و قدم به قدم شخصیت پردازی‌شان شکل می‌گیرد. ویژگی‌‌های شخصیتی هر کدامشان نقاطی را در داستان ایلیا ایجاد می‌کند که زمینه گسترش مناسب آن‌ها را در ادامه این مجموعه کمیک‌ها فراهم می‌کند.

کتاب ایلیا 1 و 2 برای چه کسانی مناسب است؟

امین توکلی این کتاب را برای تمامی نوجوانانی که به داستان‌های ماجراجویانه و هیجان‌انگیز علاقه‌مند هستند، به رشته‌ی تحریر درآورده است.

برشی از متن کتاب ایلیا تولد یک قهرمان 1 و 2

وقتی از پله‌های آزمایشگاه مخفی پایین رفتند، امیرعلی و دوستانش تصور نمی‌کردند که با محفظه‌هایی پر از آدم‌های جهش یافته‌ی ژنتیکی روبرو بشن.آدم‌هایی که بخشی از بدن اون‌ها به هیولا تبدیل شده.اما این فقط بخشی از نقشه خاندان سایه برای تبدیل تمام مردم شهر به موجودات تسخیر شده بود. ورود امیرعلی و دوستانش به این آزمایشگاه سرآغاز یک ماجراجویی بزرگ برای آن‌هاست ...

پی دی اف کتاب ایلیا تولد یک قهرمان

برای خرید کتاب الکترونیکی ایلیا تولد یک قهرمان جلد 1 و 2، به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و پس از دانلود کتاب، آن را در خود اپلیکیشن مطالعه کنید و از دیدن تصاویر زیبای آن لذت ببرید. 

دانلود کتاب ایلیا تولد یک قهرمان رایگان

امکان دانلود کتاب ایلیا تولد یک قهرمان بصورت رایگان، در فراکتاب فراهم نشده است ولی شما می توانید با تخفیف ویژه ای کتاب را خریداری کنید.

کتاب ایلیا تولد یک قهرمان جلد 1

برای خرید کتاب ایلیا تولد یک قهرمان جلد 1 و 2، بصورت چاپی و الکترونیکی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و بعد از سفارش نسخه چاپی آن را دریافت کنید و برای نسخه الکترونیکی بعد دانلود باید در خود اپلیکیشن، آن را مطالعه بفرمایید. 

کتاب ایلیا تولد یک قهرمان چند جلد است

تاکنون 17 جلد از مجموعه کتاب کمیک ایلیا تولد یک قهرمان، منتشر شده است. جلد یک تا 14 فصل اول این مجموعه با عنوان تولد یک قهرمان است و جلد 15 و 16 فصل دوم با عنوان طلسم سایه. جلد 17 این مجموعه شروع فصل سوم کتاب ایلیا با عنوان نبرد ربات ها است.

کتاب ایلیا تولد یک قهرمان جلد 3 و 4

برای خرید کتاب ایلیا تولد یک قهرمان، به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و پس از خرید، از مطالعه این کتاب زیبا لذت ببرید.

کتاب ایلیا تولد یک قهرمان جلد 1

مشخصات کتاب ایلیا جلد 1 و 2 در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر:

رویاپردازان (کمیکا)

نویسنده: امین توکلی
تعداد صفحه: 86
موضوع: داستان دنباله دار مصور کودک و نوجوان
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه
صفحات کتاب :
86
کنگره :
‭PN6790 ‬
دیویی :
‭[ج]741/5955‬
کتابشناسی ملی :
7275647
شابک :
978-622-737606-7
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه ایلیا 1 و 2