امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 23,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب لوسی در ذهن جان لنون

کتاب لوسی در ذهن جان لنون نوشته تیم کاسر و ترجمه‌ی میلاد سبزه‌‌ آرای لنگرودی با تکیه بر علم روان‌شناسی و با استفاده از روش‌های علمی، تحلیلی از شخصیت لنون به دست می‌دهد و راز این ترانه‌ی جنجال‌برانگیز را برایمان آشکار می‌کند.

این کتاب به‌هیچ‌وجه تلاشی برای توضیح کل زندگی لنون نیست و دوره مشخصی از زندگی او را بررسی می‌کند، یعنی زمانی که در ماه‌های اولیه سال 1967 آهنگ «لوسی توی آسمون با الماس‌ها» را می‌‌نوشت. در آن لحظات چه اتفاقی برای لنون افتاد؟ در ذهنش چه می‌گذشت؟ آن لحظات با آنچه در اوایل زندگی برای او اتفاق افتاده بود چه ارتباطی داشت؟ و این لحظات برای ماه‌های بعد، از چه خبر می‌داد؟

در کتاب لوسی در ذهن جان لنون چهار توضیح برای منشأ و معنای آهنگ «لوسی توی آسمون با الماس‌‌ها» داریم: اول اینکه در مورد مواد است؛ یا پاسخی شاعرانه به نقاشی جولیان است که با نوشته‌های لوئیس کارول رنگ‌آمیزی شده است؛ در مورد یک زن نجات دهنده است که معلوم شد یوکو اونو است؛ و درنهایت اینکه درباره مادر لنون، جولیا است. آیا تنها یکی از این توضیحات درست است؟ هیچ‌کدامشان درست نیستند؟ همه آن‌ها حقیقت دارند؟

گزیده کتاب لوسی در ذهن جان لنون

واضح است که «لوسی توی آسمون با الماس ها» یک آهنگ است و از این رو تحلیل کامل معنایی که این آهنگ ممکن است برای لنون داشته باشد صرفاً نمی تواند به بررسی کلمات آن تکیه کند و توجه به موسیقی آن نیز لازم است. این فصل از راهبردی مشابه فصل قبل برای موسیقی آهنگ «لوسی توی آسمون با الماس ها» استفاده می کند.

به طور خاص، من برخی از ویژگی های اساسی موسیقی آهنگ «لوسی توی آسمون با الماس ها» را شناسایی کردم و سپس آهنگ های قبلی لنون را برای یافتن ویژگی های مشابه با این آهنگ مورد جست وجو قرار دادم. در واقع، فرآیندی مشابه با نحوه شناسایی کلمات در این آهنگ و سپس جستجوی چگونگی استفاده لنون از آن کلمات در آهنگ های قبلی را دنبال کردم. آهنگ هایی که ویژگی های موسیقایی زیادی را با آهنگ «لوسی توی آسمون با الماس ها» به اشتراک می گذارند، ممکن است آنچه که لنون در زمان ساختن موسیقی این آهنگ در ذهن داشت را آشکار کنند.

صفحات کتاب :
164
کنگره :
‫‬‭ML420
دیویی :
‫‬‭782/42166092
کتابشناسی ملی :
8715555
شابک :
978-622-98183-8-1
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه لوسی در ذهن جان لنون