کتاب خداشناسی قرآنی کودکان

پاسخ به 40 پرسش کودکان و نوجوانان

امتیاز
5 / 3.0
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
خرید چاپی
75,000
15%
ت 63,750

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب خداشناسی قرآنی کودکان اثر غلامرضا حیدری ابهری است؛ او در این کتاب به ۴۰ پرسش مهم و اصلی مربوط به خدا پاسخ کودکانه می دهد. این کتاب توسط نشر جمال منتشر شده است.

معرفی کتاب خداشناسی قرآنی کودکان

حیدری ابهری در مقدمه کتابش می نویسد: «در همان روزهای نخستین حضور در نمایشگاه معلوم شد که بیشترین پرسش های این دو گروه سنّی، درباره خدا و صفات و افعال پروردگار است. گذشته از خود کودکان و نوجوانان که این گونه پرسش ها را مطرح می ساختند، مربّیان و معلّمان این دو گروه سنّی نیز تأکید می کردند که پرسش های مربوط به خداشناسی، مهم ترین پرسش های کودکان و نوجوانان است. آنان مصرّانه درخواست معرّفی کتابی در این زمینه را داشتند؛ امّا با کمال تأسّف، کتاب قابل قبولی در این موضوع وجود نداشت _یا من نمی شناختم_ تا معرّفی کنم.
در همان روزها، تصمیم گرفتم که پس از نمایشگاه، پرسش های توحیدی کودکان و نوجوانان را گردآوری کنم و در یک مجموعه به آن ها پاسخ بدهم...
باید یادآور شوم که حقّ موضوعی به اهمّیّت خداشناسی، که اساس دین و اخلاق و زندگی پویای فرد و اجتماع بر آن استوار است، با تألیف یک کتاب ادا نمی شود و پیوسته باید با خلق آثاری فاخر و متنوّع در این باره، فضای ذهنی کودکان و نوجوانان را معطّر ساخت و با کیمیای دوستی خدا، زندگی را برای آن ها معنادار، جهت دار و پربار نمود.»
این کتاب از یک سو به معارف ناب قرآنی تکیه دارد و از سوی دیگر با ادبیات ویژه کودک و نوجوان نگارش یافته است.

خلاصه کتاب خداشناسی قرآنی کودکان

موضوع توحید، صرفاً یک مسألۀ اعتقادی نیست، بلکه تربیت دینی و رشد و شکوفایی آدمی و زندگی مؤمنانه همۀ ما بر این پایۀ محکم استوار است. انسان معتقد به خدا، بر همین اساس رفتار می کند و با نشاط و امید بیش تری به زندگی خود ادامه می دهد.
نویسنده در مورد شیوه ی پاسخگویی به سوالات می گوید: «در اوّلین گام، باید پرسش های توحیدی کودکان و نوجوانان را که با پرسش های بزرگسالان در این زمینه کاملاً متفاوت بود جمع آوری می کردم. 
برای این کار از سه روش بهره گرفتم و به سه گروه سؤال دست یافتم: 
1. سؤال هایی که در کتاب های تربیت کودک به آن ها اشاره شده بود؛ 
2. سؤال هایی که در نمایشگاه از خود بچّه ها یا مربّیان آنان شنیده بودم؛ 
3. سؤال هایی که در طول سالیان گذشته با آنان مواجه شده بودم. 
پس از جمع آوری پرسش ها، به مطالعۀ برخی آثار توحیدی دانشمندان مسلمان پرداختم تا مبادا پاسخ هایم از روح خداشناسی قرآنی به دور افتد؛ آن گاه کار پاسخگویی را آغاز نمودم و با استفاده از برخی مثال های روشن و عبارت های قابل فهم، هر سؤال را پاسخ دادم. درضمن تلاش کردم که در حدّ امکان، از عبارات قرآنی و احادیث نورانی اهل بیت (ع) نیز که اثرگذاری خاصّی دارند بهره ببرم...
پیش از مطالعۀ متن اصلی کتاب، گفتاری را پیرامون «بایسته های پاسخگویی به پرسش های مذهبی کودکان و نوجوانان» از نظر خواهید گذراند. این بخش دربردارندۀ نکات مهمّی در اصول پاسخگویی به سؤالات مذهبی کودکان و نوجوانان می باشد که برگرفته از سخنان نورانی اهل بیت (ع) و حاصل سال ها پاسخگویی کتبی و شفاهی به پرسش های دینی است.»
بعضی از سوالات کودکان در مورد خدا که عناوین فهرست کتاب هم هست از قرار زیر می باشد:
آیا خدا هم مو و ابرو دارد؟ 
برای تشکرّ از خدا باید چه کار کنیم؟
چرا خدا در میان آفریده هایش، بعضی موجوداتِ بی فایده و بی ارزش را هم آفریده است؟ 
آیا خدا هم بالأخره خواهد مُرد؟ 
چرا خدا ما را به وجود آورده و هدفش از این کار چه بوده است؟ 

برشی از متن کتاب خداشناسی قرآنی کودکان

حرف زدن حیوانات
 «به لانه های خود بروید تا سلیمان و لشکرش شما را پایمال نکنند.» سورۀ نمل، آیۀ 81 
۳۴) چرا خدا حیوانات بیچاره را طوری آفریده است که آن ها نتوانند حرف بزنند؟ 
حیوانات مثل ما انسان ها سخن نمی گویند؛ امّا آن ها هم با یکدیگر حرف می زنند و گفت وگو می کنند. خدای مهربان، به آن ها هم امکاناتی داده است که با یکدیگر ارتباط برقرار کنند؛ البتّه شکل حرف زدن هر کدام از حیوانات با یکدیگر فرق می کند. هر حیوان به زبان خودش حرف می زند؛ مثلاً زنبور عسل وقتی گُل تازه ای پیدا می کند، با حرکات مخصوص خود، وجود آن گُل را به دوستانش خبر می دهد و با این حرکات، حتّی نوع آن گُل و فاصلۀ آن تا کندو را نیز مشخّص می سازد.
 شکل دیگرِ حرف زدن حیوانات با هم، پخش بو در اطراف است؛ مثلاً وقتی مورچه ها و موریانه ها دشمن را نزدیک خود ببینند، با پخش بوهایی، به دیگر دوستان شان هشدار می دهند. یا با پخش بوهای مخصوصی، به همدیگر می فهمانند که حال ملکه چگونه است.
...
آفرینش جن ها 
«گروهی از جن بودند که به خواست پروردگار ِسلیمان برای سلیمان کار می کردند.» سورۀ سبأ، آیۀ ۱۲ 
۱۰) چرا خدا جن ها را آفرید تا ما را اذیّت کنند؟

چه کسی گفته که جن ها ما را اذیّت می کنند؟! جن ها چه کار به کار ما آدم ها دارند؟! چرا فکر می کنیم جن ها مردم آزار هستند؟! جن ها کاری به کار ما آدم ها ندارند. آن ها به دنبال برنامۀ زندگی خودشان هستند. من 73 سال دارم و در این مدّت، حتّی یک بار هم جن ها اذیّتم نکرده اند؛ البتّه آدم های زیادی مرا اذیّت کرده اند؛ امّا جن ها هرگز مزاحمتی برایم نداشته اند. گاهی باد، درِ اتاق را حرکت می دهد و ما می گوییم جن آمد. یا گربه ای، داخل حیاط خانه سروصدا می کند و ما خیال می کنیم جن آمده است؛ درحالی که این طور نیست. جن وجود دارد و در قرآن هم از این موجود نام برده شده؛ مثلاً در سورۀ سبأ آمده است: «گروهی از جن ها به خواست و فرمان پروردگار، برای حضرت سلیمان کار می کردند.»؛ امّا اینکه فکر کنیم جن ها موجوداتی ترسناک و مردم آزارند، درست نیست.

کتاب خداشناسی در قرآن pdf

دانلود رایگان کتاب خداشناسی قرآنی کودکان، امکان پذیر نمی باشد. زیرا ناشر محترم خداشناسی قرآنی کودکان pdf را به صورت رایگان در دسترس عموم قرار نداده است. بدیهی است دانلود رایگان آن تضییع حق نویسنده و ناشر می‌باشد. 

خرید کتاب خداشناسی قرآنی کودکان

جهت خرید این کتاب با تخفیف می توانید از طریق سایت و یا نرم‌افزار فراکتاب اقدام به سفارش و آن را تهیه کنید.

معرفی خدا برای کودکان

در پاسخ به سوال خدا کیست؟ نویسنده گفته است:
«فرزندم! آفرین بر تو که می خواهی خدا را بشناسی و دربارۀ او بیشتر بدانی. سنّ و سال تو زیاد نیست و برای یادگیری اصول دین، فرصت های بسیار زیادی پیش رو داری؛ اما چه خوب است که در راه شناخت خدای بزرگ و مهربان، از همین حالا تلاش کنی و لاأقل سؤال های خودت را از کسانی که جواب آن ها را می دانند، بپرسی. معلّم دینی، روحانی محل و پدر و مادرت همه آماده اند که پرسش های تو را بشنوند و به آن ها جواب بدهند...»

دانلود کتاب سوالات کودکان در مورد خدا

کتاب در حقیقت کتاب خداشناسی قرآنی کودکان آقای حیدری ابهری می‌باشد که به دو صورت چاپی و دیجیتال در فروشگاه فراکتاب موجود می‌باشد.

پرسش و پاسخ قرآنی برای کودکان

کتاب خداشناسی قرآنی از پرسش های کودکان و نوجوانان در باره ی خدا و پاسخ های نویسنده تشکیل شده‌است.

سوالات خداشناسی کودکان

خداشناسی قرآنی کودکان با عنوان فرعی پاسخ به ۴۰ پرسش کودکان و نوجوانان درباره خدا وارد بازار کتاب شده و تمامی سوالات را شماره گذاری کرده و پاسخ گفته است.

دانلود کتاب خداشناسی قرآنی کودکان غلامرضا حیدری ابهری

دانلود این کتاب در نرم‌افزار فراکتاب فراهم است. با صرف هزینه اندک می توانید آن را دانلود کرده، سپس در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

کتاب خداشناسی کودکانه

اگر به دنبال کتابی با مضمون خداشناسی کودکانه می گردید و می خواهید در حد امکان به سوالات کودکان و نوجوانان خود پاسخ هایی داده باشید، می توانید این کتاب را تهیه کرده و از آن بهره ببرید.


کتاب خداشناسی برای نوجوانان

برای رسیدن به چنین کتابی می توانید با خرید کتاب خداشناسی قرآنی کودکان شروع کنید، چرا که این کتاب برای نوجوانان نیز مفید می‌باشد.

دانلود کتاب خدا و قصه هایش

کتاب خدا و قصه هایش یکی دیگر از کتاب های حیدری ابهری می‌باشد.

کتاب های حیدری ابهری

مجموعه کتاب چرا خدا چنین کرد؟
کتاب به من بگو خدا کیست؟
کتاب خاطرات شیطان
زیارت عاشورا در نگاهی دیگر

کتاب زندگی نامه نهج البلاغه

دانلود کتاب خداشناسی قرآنی کودکان

علاوه بر دانلود و یا مطالعه آنلاین این کتاب در نرم افزار فراکتاب امکان خرید کتاب خداشناسی قرآنی کودکان با تخفیف ویژه در فراکتاب فراهم شده است.

دانلود کتاب خداشناسی قرآنی کودکان

مشخصات کتاب خداشناسی قرآنی کودکان در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: جمال
نویسنده: غلامرضا حیدری ابهری
تعداد صفحه: 140
موضوع: خداشناسی قرآنی کودکان
قالب: pdf اختصاصی و چاپی با تخفیف ویژه

 

شابک :
978-964-8654-83-7
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
140
کنگره :
‫‭BP217‫‭/ح93خ4 1393
دیویی :
[ج]297/42
کتابشناسی ملی :
3102580

کتاب های مشابه خداشناسی قرآنی کودکان