نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب علی لندی

کتاب علی لندی روایتگر ماجرای از خودگذشتگی کم نظیر یک پسر دهه هشتادی با همین نام است که در یک حادثه آتش سوزی،  جان 2 زن سالمند را نجات داد اما خود در اثر سوختگی های شدید، پس از 2 هفته در بیمارستان جان شیرین خود را از دست داد.

در ادامه توضیحات این کتاب می خوانید:

داستان علی لندی

روایت داستان علی لندی توسط بستگان او

علی لندی در رسانه ها

داستان علی لندی برای کودکان

pdf کتاب علی لندی

قیمت کتاب علی لندی

خرید کتاب علی لندی

داستان علی لندی

علی لندی که بود ؟

علی لندی یک نوجوان 14 ساله (متولد 13 اسفند 1385) بود که در تاریخ 18/6/1400 در پی ایجاد یک آتش سوزی و شنیدن صدای فریاد 2 خانم سالمند در همسایگی خانه یکی از اقوامش، به کمک آنها شتافت.
این نوجوان ایذه ای با اینکه موفق شد جان آن دو زن سالمند را نجات دهد، اما خود دچار سوختگی شدید 91 درصدی شد و به بیمارستان سوانح سوختگی شهر اهواز و سپس به بیمارستان امام موسی کاظم اصفهان اعزام شد.

متاسفانه علی لندی به دلیل سوختگی درجه 3 و مشکلات شدید تنفسی و عفونت هایی که به خون او وارد شده بود، پس از 2 هفته و در تاریخ اول مهر 1400 جان عزیز خود را از دست داد.

 

روایت داستان علی لندی توسط بستگان او

پوستر علی لندی

عموی علی لندی در پی گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما به این شکل به روایت حادثه پرداخت:

این آتش‌سوزی در یک ساختمان چند واحده رخ داد و علی خانه خاله اش بود، اما هنگامی که آتش‌سوزی رخ داد و صدای کمک خواستن همسایه را شنید فوراً خودش را به واحدی که دچار حریق شده بود رساند؛ فوراً یک پتو به روی یکی از خانم‌ها انداخت و سپس به سراغ کپسول مشتعل رفت و آن را برداشت تا از محل دور کند، اما آتش او را هم سوزاند.

او همچنین اضافه کرد که:

دختر خاله‌های علی فوراً سعی کردند تا با پاشیدن آب روی بدن نحیف این نوجوان تا زمان رسیدن آمبولانس از سوختگی بیشتر او جلوگیری کنند؛ پس از مدتی خودروی اورژانس نیز از راه می‌رسد و بعد از انتقال علی به بیمارستان با انجام اقدامات اولیه از ایذه به اهواز منتقل شد، اما به درخواست ما نیز به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان منتقل و هم‌اکنون در بخش «آی سی یو» تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

 

علی لندی در رسانه ها

علی لندی پس از درگذشت این نوجوان فداکار، خبر این کار خیرخواهانه او در رسانه ها و شبکه های اجتماعی پخش شد و همگی آنها از او با لقب "نوجوان فداکار ایذه ای" یاد کردند و داستان جانفشانی او چندین روز نقل تمامی محافل رسانه ای بود.

مدال افتخار علی لندی

این خبر باعث شد تا چندین مکان آموزشی، ورزشی، فرهنگی و تعداد زیادی از خیابان های شهرهای مجاور ایذه به نام اون مزین شود و چندین مدال و نشان افتخاری به او تقدیم شود.

 

داستان علی لندی برای کودکان

متن کتاب علی لندی

کتاب علی لندی به همت انتشارات کتابک و به قلم محدثه سادات طباطبایی برای رده سنی نوجوانان و در قالب کتاب داستان چاپی و در 23 صفحه منتشر شده است.

pdf کتاب علی لندی

کتاب علی لندی به صورت pdf عرضه نشده است. شما می توانید با خرید نسخه چاپی این کتاب از خواندن داستان زیبای علی لندی لذت ببرید.

قیمت کتاب علی لندی

قیمت کتاب علی لندی در فراکتاب مشخص شده است. در حال حاضر قیمت نسخه چاپی این کتاب با تخفیف ویژه 25000 تومان می باشد.

خرید کتاب علی لندی

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان خرید کتاب چاپی علی لندی فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب یک کتاب چاپی کوچک و جمع و جور با بالاترین تخفیف تهیه کنید.

مشخصات کتاب علی لندی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات کتاب علی لندی
نام کتاب: علی لندی
:نویسنده محدثه سادات طباطبایی
ناشر چاپی: کتابک
سال انتشار: 1400
زبان: فارسی
موضوع کتاب: داستان کودک و نوجوان
فرمت کتاب: چاپی

 

صفحات کتاب :
24
دیویی :
8فا3
کتابشناسی ملی :
8753778
شابک :
978-622-5736-02-3
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه علی لندی