کتاب کتاب کار تنظیم هیجان کودکان pdf

تمرین های شناختی رفتاری و راهکارهای مقابله ای برای کنترل اضطراب، استرس و سایر هیجان ها در کودکان

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 23,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کار تنظیم هیجان کودکان

کتاب کار تنظیم هیجان کودکان به قلم جنا برمن؛ تمرین های شناختی رفتاری و راهکارهای مقابله ای برای کنترل اضطراب، استرس و سایر هیجان ها در کودکان است.
آموزش نحوه تشخیص، درک و کنترل افکار، هیجان‌ها و رفتار به کودکان برای تنظیم هیجان امری ضروری است.

کتاب کار تنظیم هیجان کودکان به معرفی این مهارت‌ها با استفاده از داستان‌ها و فعالیت‌های جالب به کودکان پرداخته است. وقتی کودکان در برابر موقعیت‌ها و چالش‌های مختلفی قرار می‌گیرند که بایستی به تنظیم هیجان‌ها، افکار و رفتار خود بپردازند.

 اغلب رو به راه حل‌هایی می آورند که نه تنها مشکلات را بیشتر می‌کند بلکه برای آن ها اضطراب، استرس و اجتناب را به همراه دارد، البته پس از آن کودکان احساس پشیمانی دارند و نمی‌خواهند آن را تکرار کنند، اما به احتمال زیاد مهارت لازم برای انجام آن را ندارند.

بخشی از متن کتاب کار تنظیم هیجان کودکان

سلام! اسم من الکس است و مثل شما یک کودک هستم! من در خانه‌ای با مادرم، پدرم، خواهرم سارا و گربه‌ام توبی زندگی می‌کنم. من عاشق خواندن، دوچرخه سواری و رفتن به پارک هستم. هر روز احساسات متفاوتی را تجربه می‌کنم. من احتمالا هزاران بار به صورت مختلف از انواع احساسات را تجربه کرده‌ام!

مادر، پدر و خواهرم نیز احساساتی را تجربه می‌کنند. در واقع هر فردی در سراسر جهان احساسات متفاوتی (شاید ناخواسته و ناخوشایند) را تجربه می کند که البته اشکالی ندارد! در این کتاب من قصد دارم در مورد سفر خود که با شناخت احساسات و یادگیری نحوه کنترل آن ها همراه بود صحبت کنم. اینجا فعالیت هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند تا احساسات خود را بهتر مدیریت کنید.

این فعالیت ها برای من خیلی مفید بودند امیدوارم برای شما هم مفید باشند. وقتی با احساسات و هیجانات خود سر و کار داریم، مهم است که بتوانیم آن ها را نامگذاری کنیم. این کار به ما کمک می کند تا در مورد آن ها با دوستان و خانواده صحبت کنیم و تصمیم بگیریم که چگونه میخواهیم با آن ها برخورد کنیم.

صفحات کتاب :
127
کنگره :
‫‭BF723
دیویی :
‫‭155/4124
کتابشناسی ملی :
8751308
شابک :
978-600-438-326-4
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه کتاب کار تنظیم هیجان کودکان