معرفی و دانلود کتاب مرگ ناتان

نمایشنامه

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 50,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مرگ ناتان

کتاب مرگ ناتان، برداشت آزادی است از رمان "بازگشت به حیفا" که نیم‌نگاهی هم به نمایش‌نامه‌ی معروف "ناتان خردمند" لسینگ دارد. "ناتان" در فرهنگ آلمان به‌گونه‌ای "خرد" را تداعی می‌کند.

"خردی" که این روزها بی‌رحمانه تیرباران می‌شود. نمایش با خروج یک زن و شوهر فلسطینی و ورود یک زن و شوهر یهودی به صحنه آغاز می‌شود. زوج یهودی به جست‌وجوی سرپناهی در "سرزمین موعود"، دنیای جهنمی فاشیسم هیتلری را پشت سر گذاشته، و زوج فلسطینی در آستانه‌ی آواره‌گی و خانه به‌دوشی است. با نقل خاطرات دردناک این دو زوج، کابوس‌های تکان‌دهنده اردوگاه‌های مرگ نازی و کشتار و بگیر وببند فلسطینیان به‌وسیله ارتش انگلستان و سپس، به جان هم افتادن دو قومی که هر دو به‌نوعی قربانی بند و بست قدرت‌های بزرگ‌اند، به تصویر کشیده می‌شود.

فستیوال لسینگ مرکز توجه‌اش نمایشنامه‌هایی است که رواداری و انسانیت را در مرکز توجه خود دارند. چرا که لسینگ محبت و دوستی را معجزه‌ای و برابری انسان‌ها را مقدم بر هر چیز می‌داند."

با «مرگ ناتان» جلالی گام دیگری در مسیر تثبیت نام خود به عنوان نویسنده و کارگردانی موفق در تئاتر آلمان بر می‌دارد... دیالوگ‌ها و مونولوگ‌ها، چنان استخوان‌دار و زیبا نوشته شده‌اند که بعید می‌یابی آن را یک خارجی نوشته باشد..."

گزیده کتاب مرگ ناتان

لسینگ را شاعر، نویسنده، انتقادگر و فیلسوفی می‌شناسند که آثار دو موضوع را درکانون خود دارد:رواداری و انسانیت. وی راه شکل‌گیری ملیتی به نام ملیت آلمان را هموار ساخت. به‌عنوان اندیشمند و نویسنده، لسینگ را یکی از مهمترین شخصیت‌های روشنگری آلمانی می‌شناسند که اثرگذاری وی از مرزهای این دوران فراتررفت.

صفحات کتاب :
105
کنگره :
‭PT2678‮‍‍‬‬
دیویی :
‭832/92‬
کتابشناسی ملی :
8504931
شابک :
978-600-326-689-6
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه مرگ ناتان