امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 18,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب حقوق شهروندی در نظام دادرسی کیفری

کتاب حقوق شهروندی در نظام دادرسی کیفری به قلم محمد ابراهیمی و علی یاری خواه شامل سه فصل است؛ در فصل نخست به «مبانی نظری و اصول بنیادین حقوق شهروندی»، در فصل دوم به «حقوق شهروندی در فرآیند رسیدگی مقدماتی به جرائم» و در فصل سوم به «حقوق شهروندی در رسیدگی به جرائم و اعمال مجازات و ضمانت اجراهای آن» می‌پردازد.

حقوق شهروندی مجموعه حقوقی است که افراد به اعتبار موقعیت شهروندی خود دارا می‌باشند و مفهوم نسبتاً وسیعی دارد چراکه شامل حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فردی می‌باشد و همین گستردگی باعث شده مناسباتی هم با حقوق بشر داشته باشد.

بخشی از متن کتاب حقوق شهروندی در نظام دادرسی کیفری

حقوق شهروندی و آزادی های عمومی بیانگر مختصات بنیادین افراد یک جامعه برای داشتن یک زندگی فردی و اجتماعی فعال در آن جامعه است، این حقوق که به حقوق مضاعف نیز معروف است با توجه به مفاد قانونی و اصول حقوقی هر جامعه تعیین می شود و به همین دلیل از هر کشور تا کشور دیگر تفاوت های بسیار دارد.

برخی حقوقدانان به دلیل اینکه ماهیت حقوق شهروندی و آزادی های عمومی، حقوق بنیادین انسانی است به آن «حقوق بشر در نسخه ی ملی» می گویند؛ اما واقعیت این است که نسبیت حقوق شهروندی آن را تا حدود بسیاری از حقوق بشر تفکیک می کند.

مفهوم و محتوای شهروندی در طول تاریخ، تحول بسیار یافته تا جایی که می توان مفهوم شهروندی در معنای باستانی آن را به برخی لحاظ با مفهوم شهروندی در دنیای مدرن در تضاد دانست.

صفحات کتاب :
123
کنگره :
‭KMH500‬
دیویی :
‭346/55‬
کتابشناسی ملی :
8800687
شابک :
978-622-292-673-1
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه حقوق شهروندی در نظام دادرسی کیفری