امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 130,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فریاد نی

کتاب فریاد نی رمانی به قلم یوسف حمید و ترجمه سایمه خاکپور است که در این رمان با شخصیت‌های بزرگ سراسر کردستان، از گذشته‌های خیلی دور تا به امروز آشنا می‌شویم.

انتخاب این رمان برای ترجمه در ابتدا مرا به اندیشه واداشت که چرا پیش از این، چنین کتابی از سوی سایر نویسندگان به رشته تحریر در نیامده بود و در اختیار خوانندگان قرار نگرفته بود. در این رمان پرمحتوا و پر از وقایع تاریخی که نویسنده سعی داشته همه را به شیوه‌ای ادبی به هم مرتبط سازد، بر اطلاعات تاریخی خوانندگان بسیار افزوده شده و آنان همراه با وقایع رمان‌ به ژرفای تاریخ ملتی می‌روند که از سوی یورشگران و مهاجمان به نابودی کشیده شده است. از تاریخ صدساله گرفته تا به امروز کمابیش همه‌ی وقایع منطقۀ خاورمیانه در این کتاب با تمام جزییات گنجانده شده که هر قسمتش خواننده را به وجد می‌آورد.

گزیده کتاب فریاد نی

ملت کُرد در طول تاریخ با هر گونه دشواری، ظلم و ستم، بی‌عدالتی، قتل‌عام، دربه‌دری، تبعید و تبعیض روبرو شده و هنوز هم در بسیاری از مناطق کردنشین این مسائل ادامه دارد. با وجود تمامی این ظلم و ستم‌ها، اراده‌ای دارند که در هیچ ملتی یافت نمی‌شود. به طوری که امروز از دیروز و فردا از امروز منسجم‌تر و پا برجاتر در میدان مقاومت ایستاده و با هر گونه بی‌عدالتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به بیان دیگر تنها کسانی هستند که به خاطر انسانیت سینه در برابر متخاصمان سپر کرده‌اند و از هیچ‌گونه فداکاری و از خودگذشتگی دریغ نکرده‌اند. چه بسا شیرزنانی که در درازی تاریخ دوش به دوش مردان بر علیه ددمنشان و غارتگران ایستادگی نموده و تا آخرین نفس از خاکشان دفاع کرده‌اند.

در این رمان با چنین شیرزنان و شیرمردانی آشنا خواهیم شد که هر گوشه از سرگذشتشان چون خنجری بر دل ما خواهد نشست و با تک‌تک ذرات وجودمان درد و رنج آن‌ها را درک خواهد کرد.

صفحات کتاب :
434
کنگره :
‫‭PIR3256‭‬ ‭
دیویی :
‫‭8‮فا‬9/23
کتابشناسی ملی :
8783396
شابک :
978-600-326-718-3
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه فریاد نی