امتیاز
5 / 5.0
خرید چاپی
100,000
15%
ت 85,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بیم موج

حساسیت‌های فضای مجازی می‌طلبد که انسان پیش از ورود به آن‌ها خود را آماده کند و با امنیتی بیشتر در این راه گام بردارد.

از آنجا که مسدود کردن این رسانه‌های مجازی و محدود کردن بشر در استفاده از این رسانه‌ها، نه ذاتا ممکن است و نه مصلحت. از این‌رو در اثر پژوهشی بیم موج در نظر داریم بایدها و نبایدهای اخلاقی ارتباط با این رسانه‌ها را مطرح کنیم و از آن‌ها دفاع معقول کنیم.

در حقیقت می‌خواهیم کلیدهایی برای گشودن قفل‌های ورود به دنیای بی‌آسیب مجازی فراهم کنیم تا نسل کنونی هنگام ورود به فضای مجازی با بحران فکری و اخلاقی روبه‌رو نشوند و از آثار مثبت این فضا نیز محروم نمانند.
<h2>گزیده کتاب بیم موج</h2>

گزیده کتاب بیم موج

ارتباط فضای مجازی با احساس امنیت و آرامش

استحکام بسیاری از دستاوردهای آدمی به شرط‌ها و زمینه‌ها و به قول فیلسوفان به «معدّات» وابسته است. تبدیل شیر به ماست و نهالی نوپا به درختی تنومند و.. مقوله‌های طبیعی هستند که با مقوله‌های ماورایی، مانند شکل‌گیری تکامل انسان متفاوت است. تکامل انسان بدون وجود امنیت و آرامش محقق نمی‌شود. در اسلام نیز بر ضرورت وجود امنیت تاکید شده است.

با توجه به اصل امنیت و آرامش برای دستیابی به رشد و تکامل معنوی، نیکوست که درباره فضای مجازی بیندیشیم و ثمره‌های مثبت و منفی ان را بررسی کنیم. کمال انسانی در گروی امنیت و آرامش است و بدون آن، هدف از خلقت که همانا پرستش پروردگار است محقق نمی‌شود.

صفحات کتاب :
120
کنگره :
‫‬‭HM851‫‬‭‬‭
دیویی :
303/4833
کتابشناسی ملی :
5946025
شابک :
978-600-8441-24-3
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه بیم موج