امتیاز
5 / 0.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
5,600
10%
ت 5,040

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شهید نصرالله شفیعی

کتاب شهید نصرالله شفیعی نوشته زهرا رحمانی توسط انتشارات روایت فتح منتشر شده است. کتاب شهید نصرالله شفیعی جلد بیست و چهارم از مجموعه «نیمه ی پنهان ماه» می باشد که به بیان زندگی نامه و خاطرات شهید نصرالله شفیعی از زبان همسرشان می پردازد.

مجموعه کتاب های نیمه پنهان ماه بر اساس مصاحبه با همسران شهدا نوشته شده و شامل خاطراتی زیبا از زندگی مشترک با شهداست که مخاطب را با زندگی شخصی آن ها پیوند می زند. 

درباره شهید نصرالله شفیعی

شهید نصرالله شفیعی متولد 1346 در روستای نعمت آباد خشت از توابع کازرون است. وی رشته راه و ساختمان را درهنرستان فنی دکتر شریعتی کازرون به پایان رساند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وارد بسیج شد و با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه نبرد شد.

شهید شفیعی در طول خدمتش در جبهه مسئولیت های متفاوتی از جمله فرمانده گروهان تیپ 13 حضرت امیر (ع) منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران، فرمانده گردان از تیپ 13 حضرت امیر (ع) منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران، معاون فرمانده تیپ 13 حضرت امیر(ع) منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران، فرمانده ناو گردان منطقه دوم دریایی سپاه، معاون عملیات منطقه دوم دریایی سپاه را عهده دار بود.

او هم چنین در طول دفاع مقدس، در عملیات هایی چون بدر و خیبر شرکت داشت که در عملیات بدر در بمباران شیمیایی دچار مجروحیت شد.

وی مدتی را نیز جهت آموزش ناوبری از سوی نیروی دریایی سپاه پاسدارن به کشور هلند اعزام و موفق به کسب مدرک ناخدایی شد. پس از آن به جهت گذراندن دورهی آموزش عالی فرماندهی به دانشگاه امام حسین (ع) معرفی شد که اتمام این دوره مصادف با لشکر کشی ناوگان آمریکایی به خلیج فارس شد که به دلیل تخصص بسیار بالا به عنوان فرمانده عملیات راهی آب های خلیج فارس شد.

شهید شفیعی به اتفاق دیگر همرزمانش در تاریخ پانزدهم و شانزدهم مهر 1366 حین انجام ماموریت حراست و حفاظت از تمامیت آبی کشور با قایق های کوچک و بدون تجهیزات مدرن با چرخ بالها و ناوگان مجهز دریایی آمریکا مواجه می شود که پس از انهدام یکی از بالگردها مورد هجوم همه جانبه سربازان آمریکایی قرار گرفته و به شهادت می رسد که پیکر پاک آن شهید تا به امروز در خلیج فارس از مرزهای سرزمین مان دفاع می کند.

کتابشناسی ملی :
4122780
شابک :
978-600-330-049-1
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
91
کنگره :
‫‬DSR1626‭‬‭ /ش7‫‭ر3 1394
دیویی :
‫‬‭955/0843092

کتاب های مشابه شهید نصرالله شفیعی