امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
33,500
15%
ت 28,475
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شهید محمد صبوری

کتاب شهید محمد صبوری به قلم لعیا رزاق زاده توسط انتشارات روایت فتح منتشر شده است. این اثر شرحی مختصر از زندگی شهید محمد صبوری به روایت جمیله قلعه نویی (همسر شهید) می‌باشد.

شهید صبوری یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس است که به دلیل عارضه شیمیایی در سال 77 به درجه شهادت نائل آمد. شهید صبوری به همراه همسرش «جمیله قلعه‌نوعی» از مبارزان و فعالان زمان انقلاب بودند که بعد از پیروزی انقلاب، صبوری که یک مددکار است به سمت مدیرکل بهزیستی استان مازندران منصوب شده و در مدت مسؤولیت خود چندین بار در جبهه حضور یافته و شیمیایی می‌شود.

گزیده کتاب شهید محمد صبوری

توی جیبم یک دفترچه تلفن داشتم. که پر از شماره تلفن بود. اگر دست این ها می افتاد، کلی آدم گرفتار می شدند. دستم را از آستین چادر بردم داخل. چادرهایی که ما آن موقع سر می کردیم، آستین داشت. از سر آرنج چادرهایی معمولی کی حلقه جدا می کردیم و دو آستین اضافه به ش می دوختیم. شبیه همین چادر ملی های الان؛ ولی به همان گشادی چادرهای معمولی.

دفترچه را از جیبم در آوردم. و طوری که مامور بالای سرمان متوجه نشود، یک صفحه اش را ریز کردم و از لای درزهای کف چوبی ماشین بیرون ریختم ... یک لحظه از توی سوراخ جادر برزنتی ماشین دیدم، پشت سرمان این خرده کاغذها را جمع می کنند. ماشین ما را در محاصره چند ماشین می بردند. به سرم زد که کاغذها را بخورم. روزه بودم.

نزدیک ماه رمضان بود. با خودم گفتم فوقش روزه خواری عمد حساب می شود و شصت روز روزه می گیرم. بهتر از آن است که شصت نفر آدم دستگیر شوند. «اللهم لک صمت» را خواندم و روزه ام را شکستم.

دیویی :
‭955/0843092‬
کتابشناسی ملی :
8791320
شابک :
978-600-330-468-0
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
208
کنگره :
‫‭DSR1626 /‮ص‬2‬‭ر4 1399‬

کتاب های مشابه شهید محمد صبوری