کتاب سیاست نما، نمای سیاست pdf

نگاهی نو به خط مشی گذاری سازمان های فرهنگی ایران

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سیاست نما، نمای سیاست

کتاب سیاست نما، نمای سیاست نوشته محمود مروج است که توسط انتشارات سروش منتشر شده است.
شاید در یک نگاه، مباحث مربوط به خط مشی گذاری همانند موضوعات نظری دیگر، فقط در عالم نظر طرح شده و جایگاه آن در محیط های علمی و دانشگاهی است و با زندگی مردم ارتباطی ندارد و اگر ربطی به مسائل و زندگی مردم داشته باشد، فقط یک ارتباط غیرمستقیم و دست چندمی است، به‌گونه‌ای که طرح مباحث خط مشی در زمان‌های مناسب و فراغت کامل می‌بایست انجام پذیرد، همانند نگاه‌هایی که به آموزش و پژوهش بوده است و معمولا در اولویت‌های بعدی به آن توجه می شود.

درحالیکه هر مسئله و نیازی در جامعه به وجود می آید و افرادی را تحت‌تأثیر قرار می دهد، ناگزیر نیاز به شناسایی و حل مسئله دارد و این فعل و انفعالات دائمی در جامعه ممکن است آشکارا بروز کند یا مدتی پنهان بماند، و به اشکال مختلف جامعه را تحت تأثیر قرار دهد.

کتاب سیاست نما، نمای سیاست در چهار فصل تنظیم شده است و هر فصل شامل چند قسمت و زیربخش های مربوطه است. در مقدمهاین کتاب، به طور اجمالی به موضوع خط مشی گذاری و اهمیت آن در حیات اجتماعی و همچنین جنبه های نظری و کاربردی آن اشاره گردیده است و به همین دلیل، رویکرد کتاب سیاست نما، نمای سیاست، علاوه بر آسیب شناسی خط مشی گذاری در سازمان های فرهنگی، به رهبرداری عملی و کاربردی از موضوعات مربوطه است.

بخشی از متن کتاب سیاست نما، نمای سیاست

خط مشی اصل تعیین کننده محدودۀ تصمیم گیری برای مدیران سازمان هاست، مدیران حوزه های برنامه ریزی و اجرایی هر سازمان، همواره قلمروهای تعیین شده را مدنظر قرار می دهند و تصمیم ها را با قید سازگاری با خط مشی های سازمان اتخاذ می کنند. افزون بر آن، خط مشی را باید یک معیار و شاخص مهم در کنترل و ارزیابی عملیات نیز به حساب آورد.

خط مشی یا همان سیاست های سازمان به صورت رسمی توسط مدیرعامل یا مدیریت ارشد یک سازمان تعیین می گردد. با تدوین سیاست های کلان سازمان این اطمینان فراهم می گردد، که از بروز تضاد و تعارض در تصمیم های مدیران سازمان ممانعت به عمل آید. به عبارت بهتر، خط مشی، مسیر تفکر و شیوۀ اندیشۀ اعضای سازمان را مشخص نموده تا از این رهگذر، شیوۀ اندیشیدن و تصمیم گیری مدیران با اهداف سازمان سازگار گردد یا منافات نداشته باشد.

شابک :
978-964-12-1818-0
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
347
کنگره :
‫‬‭HN46‭‬ ‭
دیویی :
‫‬‭306/0955
کتابشناسی ملی :
7515418

کتاب های مشابه سیاست نما، نمای سیاست